جزییات قتل مشکوک یک زندانی در زندان فشافویه

متهمان در یک نزاع دسته جمعی در زندان فشافویه که بین زندانیان اتفاق افتاده بود با وارد کردن ضربات جسم نوک تیز بر بدن مرد زندانی او را به قتل رساندند.
جزییات قتل مشکوک یک زندانی در زندان فشافویه
کد خبر : ۵۰۳۹۵

این حادثه آبان ماه سال ۹۹ اتفاق افتاد. نیمه شب یکی از شب‌های آبان ماه سه سال قبل درگیری شدیدی بین زندانیان بند سرقت زندان فشافویه تهران اتفاق افتاد، در حالیکه شدت درگیری باعث شده بود تا گارد ویژه زندان دخالت کند مشخص شد یکی از زندانیان به شدت زخمی شده است. با انتقال وی به بیمارستان زندان دقایقی بعد مرد زندانی جان باخت. با توجه به تحقیقات انجام گرفته مشخص شد متهمان اصلی دو نفر هستند که از مدتی قبل با مقتول درگیری داشتند و می‌خواستند به او ثابت کنند گنده لات زندان کیست. دو متهم که به ترتیب حسام با ۱۲ سال و سعید با ۷ سال سابقه در زندان هستند به اتهام سرقت محکوم شده اند.

در جلسه رسیدگی بعد از اینکه اولیای دم درخواست قصاص خود را مطرح کردند و کیفرخواست علیه متهمان خوانده شد، متهمان در جایگاه قرار گرفتند.

متهم ردیف اول که پیش از این به وارد کردن ضربات اعتراف کرده بود گفت: من اعترافات قبلی را قبول ندارم. دوستم به من گفت تو جرمی که به خاطرش در زندان هستی سبک‌تر است گردن بگیر تا بعد من رضایت بگیرم، اما آن روز من چاقو داشتم و چاقو را به همدستم زدم و ضربه را او وارد کرد.

وی درباره علت درگیری گفت: ما از قبل درگیری داشتیم و مقتول تازه وارد زندان شده بود و به حرف ما گوش نمی‌کرد و ما برایش خط و نشان می‌کشیدیم که زیادی حرف نزدند و به حرف ما گوش کند. شب حادثه می‌خواستم بخوابم که یکباره دیدم مقتول با یک نفر جرو بحث می‌کند من فحاشی کردم و گفتم صدایت را ببر یک دفعه مقتول سمت من آمد و گفت چه گفتی! بعد ما مشت به دماغ من کوبید من و دوستانم سر این مساله با او درگیر شدیم، اما من ضارب نبودم.

وقتی نوبت به متهم ردیف رسید او هم قتل را انکار کرد و گفت: در لحظه وارد شدن ضربه به مقتول من ۵۰ متر با مقتول فاصله داشتم و اصلا امکان زدن ضربه را نداشتم.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
رکنا
مجله زندگی
ارسال نظر