قتل فجیع شوهر به دست زن خیانتکار؛ پس از قتل دختر

زن جوان که در نقشه‌ای شوم شوهرش را با خوراندن قرص برنج کشته بود در برابر حکم قطعی قصاص قرار گرفت؛ وی متهم است در جنایتی دیگر دختر نوجوانش را نیز به کام مرگ کشانده است.
قتل فجیع شوهر به دست زن خیانتکار؛ پس از قتل دختر
کد خبر : ۵۰۷۹۵

رسیدگی به این پرونده از تیرماه سال ۹۷ به دنبال انتقال پیکر نیمه جان دختر ۱۳ ساله‌ای به نام آرشیدا به بیمارستانی در شرق تهران آغاز شد. وی که علائم مسمومیت شدید داشت به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد و مادرش گفت وی به خاطر خوردن قارچ دچار مسمومیت شده است. اما آرشیدا ساعتی بعد روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شد.

با مرگ مشکوک دختر نوجوان، جسد وی با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

وقتی کارشناسان پزشکی قانونی علت مرگ را مسمومیت با قرص برنج اعلام کردند، پرونده رنگ و بویی جنایی به خود گرفت و تحقیقات پلیس آغاز شد. اما، چون پلیس به سرنخی نرسید علت مرگ دختر نوجوان خودکشی با قرص برنج اعلام و پرونده مختومه شد.

مرگ مشکوک پدر قربانی
۳ ماه از این ماجرا گذشته بود که پدر آرشیدا به نام افشین که وی نیز با علائم مسمومیت غذایی به بیمارستان منتقل شده بود به طرز مرموزی جان سپرد و کارشناسان پزشکی قانونی علت مرگ وی را نیز مسمومیت با قرص برنج اعلام کرد.

با مرگ مشکوک این مرد تحقیقات پلیس از سر گرفته و همسر وی به نام رویا تحت بازجویی قرار گرفت و به جنایت خانوادگی اعتراف کرد، اما مدعی شد قصد کشتن شوهرش را نداشته و شوهرش ناخواسته جان سپرده است.

اعتراف به جنایت خانوادگی
زن جوان گفت: شوهرم قصد مهاجرت داشت و می‌خواست ایران را ترک کند. او من و دخترم را مجبور کرده بود تا همراه او برویم. اما من مخالف این مهاجرت بودم. به همین خاطر تصمیم گرفتم همسرم را زمین‌گیر کنم تا از تصمیمش منصرف شود. من تعدادی قرص برنج تهیه کردم و آن‌ها را داخل کپسول ریختم و به شوهرم خوراندم. فکر میکردم با مصرف قرص‌های برنج، بیمار و زمین‌گیر می‌شود و پس از مدتی از مهاجرت منصرف می‌شود. اما او ناخواسته جان سپرد.

افشای رابطه سیاه
در ادامه تحقیقات ماموران پلیس به رابطه پنهانی رویا با یک پسر جوان به نام فریبرز پی بردند و وی را بازداشت کردند.

فریبرز گفت: من مدتی قبل در خیابان با رویا آشنا شدم. اما نمیدانستم او متاهل است و فرزند دارد. او هرگز درباره اختلاف با همسرش حرفی به من نزده بود. من فقط چند بار تلفنی با او صحبت کردم و از نقشه او برای کشتن شوهرش اطلاعی ندارم.

در حالیکه خواهر و برادر افشین علیه رویا شکایت کرده بودند برای وی به اتهام قتل عمد شوهرش و برای فریبرز به اتهام رابطه پنهانی با وی کیفرخواست صادرو پرونده شان به شعبه ۱۲ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت؟
در آن جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند.

وقتی رویا در جایگاه متهم ایستاد گفت:من اختلافی با همسرم نداشتم، اما راضی به مهاجرت نبودم. به همین خاطر تصمیم گرفتم به شوهرم قرص برنج بخورانم تا بیمار شود. فکر میکردم چند ماهی در بستر بیماری می‌ماند و از مهاجرت منصرف می‌شود. اما یکباره حالش بد شد. حتی آخرین بار به او گفتم سعی کند قرصی را که خورده استفراغ کند. اما حال او بد شد. به همین خاطر ترسیدم و او را به بیمارستان منتقل کردم، اما جان سپرد. من اتهام قتل عمدی را قبول ندارم.

فریبرز نیز گفت: من از اختلاف رویا و همسرش اطلاعی نداشتم و فقط چند بار تلفنی با او صحبت کرده بودم. ما رابطه پنهانی با هم نداشتیم و من اتهامم را قبول ندارم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده رویا را به قصاص و به خاطر رابطه پنهانی به ۹۹ ضربه شلاق محکوم کردند. فریبرز نیز به خاطر رابطه پنهانی با رویا به ۳ سال تبعید و ۹۹ ضربه شلاق محکوم شد.

در این میان خواهر و برادر افشین شکایت تازه‌ای را مطرح کردند و خواستار ازسرگیری تحقیقات درباره پرونده مرگ مرموز برادر زاده شان شدند.

آن‌ها گفتند: آرشیدا نیز به خاطر مسمومیت با قرص برنج کشته شده و احتمالاً رویا قرص برنج را به او خورنده است. اما او با صحنه سازی ما را فریب داد. ما فکر می‌کردیم آرشیدا خودکشی کرده است، اما حالا تقاضا داریم تا تحقیقات درباره مرگ آرشیدا از سر گرفته شود. ما از رویا شاکی هستیم و او را قاتل آرشیدا می‌دانیم.

با این شکایت، پرونده به دادسرای جنایی تهران برگردانده شد تا با تکمیل تحقیقات این بار رویا به اتهام قتل دختر نوجوانش در دادگاه محاکمه شود.

اعتراض به حکم تبعید
در این میان فریبرز به حکم تبعید و شلاقش اعتراض کرد و خواستار رسیدگی دوباره به پرونده اش شد. وی گفت حداکثر مجازات برای رابطه پنهانی ۲ سال تبعید است، ولی وی علاوه بر شلاق به ۳ سال تبعید محکوم شده است. با این اعتراض پرونده در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت.

قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور پس از بررسی دوباره پرونده، حکم قصاص و شلاق رویا را تایید کردند. اما حکم شلاق و تبعید فریبرز شکسته شد تا وی بار دیگر در شعبه هم عرض از خود دفاع کند. قرار است مرد جوان به زودی به اتهام رابطه پنهانی با رویا در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر