دستگیری ۳۰ موبایل قاپ حرفه‌ای در خیابان‌های تهران

همچنین در منازل این مجرمان ۲۰۵ گوشی مسروقه بدست آمده است که تعداد ۱۰۰ نفر از مالباختگان آن‌ها نیز شناسایی شده‌اند.
دستگیری ۳۰ موبایل قاپ حرفه‌ای در خیابان‌های تهران
کد خبر : ۵۰۸۷۹

در حالی که ۳۰ سارق موبایل قاپ در طرح ویژه پلیس تهران دستگیر شده‌اند، قرار است این طرح‌ها ادامه پیدا کند و برای سارقان نیز مجازات سنگینی در نظر گرفته شود.

در عملیات‌هایی که از سوی معاونت مبارزه با جرایم خاص پلیس آگاهی انجام شده ۳۰ نفر سارق زورگیر شناسایی و دستگیر شده‌اند. در پی دستگیری متهمان خانه و مخفیگاه آن‌ها نیز شناسایی شد و مورد تفتیش قرار گرفت. در جست‌وجو‌های انجام شده یک قبضه سلاح کمری جنگی و چند قمه و چوب بیس‌بال که از آن‌ها برای ارتکاب جرایم استفاده می‌کردند، کشف شد.

همچنین در منازل این مجرمان ۲۰۵ گوشی مسروقه بدست آمده است که تعداد ۱۰۰ نفر از مالباختگان آن‌ها نیز شناسایی شده‌اند.

به گفته سردار علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ طرح دستگیری مالخران در هفته‌های آینده هم با قوت و جدیت ادامه خواهد یافت.
این مقام ارشد پلیس آگاهی همچنین از تعامل خوب دستگاه قضا با پلیس آگاهی خبرداد و گفت: در جلساتی که با دادستان تهران داشتیم او نیز بر اشد مجازات برای مجرمانی که تکرار جرم داشته‌اند تاکید کرد و قرار است به چنین مجرمانی تخفیف داده نشود و حداکثر مجازات قانونی برایشان در نظر گرفته شود. همچنین کشف دیگر اموال مسروقه در دستور کار قرار داد. به گفته سردار ولیپور تا کنون تعداد ۱۰۰ شاکی مجرمان دستگیر شده شناسایی شده‌اند و با هماهنگی قضایی اموالشان به آن‌ها پس داده شده است.

بنا به این گزارش افراد دستگیر شده در قالب چند باند در اتوبان‌های تهران اقدام به گوشی قاپی می‌کردند. آن‌ها در ترافیک گوشی افرادی را که شیشه خودرویشان پایین بود، سرقت می‌کردند و مالباختگان هم به خاطر ترافیک توان تعقیب آن‌ها را نداشتند. همچنین گروه دیگری از مجرمان افراد پیاده را طعمه قرار می‌دادند و پس از ضرب و شتم آن‌ها در اطراف بزرگراه‌های همت و امام علی و همچنین شمال تهراندست به دزدی می‌زدند.

به گفته رییس پلیس آگاهی پایتخت در بین مجرمین دستگیر شده به ویژه مالخران، مجرمانی از اتباع کشور افغانستان وجود دارند که هدفشان ارسال گوشی‌های مسروقه به خارج از کشور است، به همین دلیل با توجه به هماهنگی که با اداره مرزبانی انجام شده است این مجرمان پس از دستگیری و تحمل کیفر در داخل کشور به کشور خودشان دیپورت می‌شوند.

سردار ولیپور گودرزی تاکید کرد شناسایی همه مجرمان موبایل قاپ به صورت هفتگی از آغاز سال ۱۴۰۲ با جدیتی بیشتر از پیش ادامه یافته و بر اساس گفته‌های دادستان تهران سنگین‌ترین مجازات گوشی قاپی برایشان در نظر گرفته می‌شود و این علاوه بر برگرداندن اموال مسروقه است.
در حال حاضر نیز شناسایی و دستگیری دیگر مجرمان و مالخران در دستور پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

منبع: سایت جنایی

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر