یک اشتباه ۴۸۰ میلیون تومان را بر باد داد

روزانه انواع پیامک‌های جعلی برای کاربران ارسال می‌شود که آن‌ها را با متنی جذاب به انجام کاری مانند دریافت جوایز ویژه، پیگیری امور قضایی، دریافت سود سهام عدالت و… دعوت کرده سپس کاربران به کلیک روی لینک‌های مختلف هدایت می‌شوند.
یک اشتباه ۴۸۰ میلیون تومان را بر باد داد
کد خبر : ۵۰۹۶۲

رئیس پلیس فتا استان کرمان با اشاره به شگرد کلاهبرداران سایبری از طریق ارسال لینک‌های حاوی بدافزار و سرقت اطلاعات شهروندان گفت: مراقب کلاهبرداری با پیامک ثبت نام و واریز سود سهام عدالت باشید.

سرهنگ محمد رضا رضایی در تشریح این خبر اظهار داشت: روزانه انواع پیامک‌های جعلی برای کاربران ارسال می‌شود که آن‌ها را با متنی جذاب به انجام کاری مانند دریافت جوایز ویژه، پیگیری امور قضایی، دریافت سود سهام عدالت و… دعوت کرده سپس کاربران به کلیک روی لینک‌های مختلف هدایت می‌شوند.

این مقام مسئول افزود: در پی مراجعه یکی از شهروندان به مجموعه پلیس فتا و اعلام برداشت اینترنتی ۴۸۰ میلیون ریالی از حساب بانکی وی، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل و موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ رضایی بیان کرد: شاکی که پیگیر اخبار اختصاص سهام عدالت به افراد بوده است، غافل از ماهیت مجرمانه لینک‌های ارسالی به آدرس آلوده مراجعه و پس از نصب بدافزار بر روی تلفن همراه شاکی برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز آغاز و جمعاً مبلغ ۴۸۰ میلیون ریال از حساب وی برداشت‌شده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: شگرد ارسال پیامک‌های مجرمانه که با استفاده از لینک‌های آلوده و نصب بدافزار اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی افراد می‌کنند همچنان قربانی می‌گیرد و امیدواریم هموطنان با افزایش آگاهی و دقت لازم، عرصه را بر شیادان سایبری تنگ کنند.

منبع: سایت جنایی

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر