پیراهن «دست‌خدا» دیگو مارادونا با چه قیمتی به فروش رفت؟

پیراهن‌های جام‌جهانی فوق‌ستاره آرژانتینی به حراج گذاشته می‌شود

لیونل مسی پیراهن‌هایی که در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر پوشیده بود را به حراج می‌گذارد و گفته می‌شود که قیمت این پیراهن‌ها رکوردشکن خواهند بود.
پیراهن‌های جام‌جهانی فوق‌ستاره آرژانتینی به حراج گذاشته می‌شود
کد خبر : ۵۱۰۱۱

مجموعه‌ای از پیراهن‌های جام جهانی سال گذشته لیونل مسی از جمله پیراهنی که در فینال پوشید، در یک حراجی به فروش می‌رسد و انتظار می‌رود که رکورد جهانی یادگاری‌های ورزشی را بشکند. شش پیراهن توسط ساتبیز در نیویورک به حراج گذاشته می‌شوند و انتظار می‌رود بیش از ۸ میلیون پوند قیمت داشته باشند و بخشی از درآمد آن صرف امور خیریه می‌شود.

رکورد فعلی برای یک آیتم ورزشی، پیراهن شیکاگو بولز مایکل جردن در بازی ۱ NBA در سال ۱۹۹۸ است که در سپتامبر ۲۰۲۲ به قیمت ۸.۱ میلیون پوند فروخته شد. اما مسی می‌تواند از این رقم پیشی بگیرد، زیرا هواداران به احتمال زیاد بسیار مشتاق هستند تا پیراهنی را که او در زمان قهرمانی در جام جهانی قطر پوشیده بود، به دست بیاورند.

مسی پیش از این نیز پیراهن‌های خود را به حراج گذاشته بود و پیراهن او در سال ۲۰۱۷ در دیدار ال‌کلاسیکو بین بارسلونا و رئال مادرید که در وقت اضافه در برنابئو گلزنی کرده بود، به قیمت ۳۶۰۰۰۰ پوند فروخته شد و تا به امروز گران‌ترین پیراهنش بوده است. او قرار است این بار از این رقم عبور کند و می‌تواند رکورد فعلی پیراهن فوتبال را که در حال حاضر در اختیار هموطنش دیگو مارادونا است، بشکند.

پیراهن‌های جام‌جهانی فوق‌ستاره آرژانتینی به حراج گذاشته می‌شود

پیراهن دست خدای مارادونا از بازی یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ مقابل انگلیس، سال گذشته به مبلغ ۷.۱ میلیون پوند به یک خریدار ناشناس فروخته شد. استیو هاج، هافبک سابق تیم ملی انگلیس، که پس از بازی در مکزیکوسیتی از مارادونا پیراهنش را درخواست کرده بود، آن را برای فروش گذاشته بود.

هاج ممکن است از فروش پیراهن مارادونا خوشحال باشد، اما اگر کریس ساتون به جای او بود هرگز این کار را نمی‌کرد. مهاجم سابق بلکبرن و چلسی گفت: «من پیراهن مارادونا را می‌خواهم. می‌توانم بگویم که او بهترین بازیکن تاریخ بود. مسی بازیکن درخشانی است، رونالدو نیز همینطور؛ و پله. من فیلم‌های پله را دیدم، اما به نظر من مارادونا خداست. توجهاتی که جلب می‌کرد، تکل‌هایی که به او می‌زدند و او فقط بلند می‌شد و به راهش ادامه می‌داد. به نظرم او بهترین است.»

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر