اگر این 9 نشانه را دارید ، خوش‌بخت هستید

آیا میلیارد‌ها دلار در بانک دارید یا یک قایق تفریحی چند متری که بتوانید با آن به دور دنیا سفر کنید؟ عالیه. اما آیا چیز‌های دیگری وجود دارد که می‌تواند بدون پول شادی ما را افزایش دهد؟
اگر این 9 نشانه را دارید ، خوش‌بخت هستید
کد خبر : ۵۱۰۷۹

می‌توان میزان شادی را با تعداد دوستان یا میزان استحکام روابط با دوستان سنجید. در این مورد، شما می‌توانید به چندین عامل اشاره کنید:داشتن گروه بزرگی دوست آدم‌های زیادی برای حمایت شدن، معاشرت، خوش‌گذرانی و البته عشق ورزیدن.

آیا میلیارد‌ها دلار در بانک دارید یا یک قایق تفریحی چند متری که بتوانید با آن به دور دنیا سفر کنید؟ عالیه. اما آیا چیز‌های دیگری وجود دارد که می‌تواند بدون پول شادی ما را افزایش دهد؟

در این مقاله با ما همراه باشید تا ۹ نشانه را بشماریم که نشان می‌دهد شما در زندگی شاد هستید، حتی اگر طبق تعاریف مرسوم موفق نباشید!

۱. شما مشغول انجام کاری هستید که دوست دارید

یکی از بزرگترین دستاورد‌های زندگی اختصاص دادن انرژی و زمان به شغلی است که واقعاً به آن اهمیت می‌دهید. بسیاری، اگر نگوییم همه، سال‌های کاری خود را در مشاغلی می‌گذرانند که واقعاً به آن علاقه‌ای ندارند.

مانند موشی که روی چرخ می‌دود، این افراد با وعده پنیر بزرگتر یا پولی که در ابتدا بیش از حد به نظر می‌رسد به دویدن در این دایره عادت می‌کنند.

به این‌ها ترس از دست دادن این منبع مالی اضافه شده است که مانع از خروج این افراد از این دایره می‌شود. اما خوب فکر کن اکثر ما ۸ ساعت در روز، ۵ روز در هفته یا بیشتر کار می‌کنیم.

بنابراین اگر شما از آن دسته افراد بسیار خوش شانسی هستید که کاری را که انجام می‌دهید، صرف نظر از نوع کاری که انجام می‌دهید، دوست دارید و می‌توانید بخش بزرگی از زندگی روزانه خود را به این کار اختصاص دهید، می‌توانید با خیال راحت روی شادی آن حساب کنید. شما می‌آورد. محاسبه.

 

۲. رابطه خوبی دارید

ژرژ ساند نویسنده فرانسوی می‌گوید: «در زندگی فقط یک لذت وجود دارد و آن دوست داشتن و دوست داشته شدن است.»

این برای برخی از افراد صادق است، اما همه افراد برای شاد بودن نیازی به داشتن یک رابطه ندارند. برخی از افراد از مجرد بودن و داشتن یک زندگی غنی و سازنده به همان اندازه که در یک رابطه خوشحال هستند خوشحال هستند.

اما اگر از آن دسته افرادی هستید که از بودن در یک رابطه لذت می‌برید، مطمئن باشید که یک رابطه عالی شادی زیادی را در زندگی شما به ارمغان می‌آورد.

چه چیزی باعث ایجاد یک رابطه عالی می‌شود؟ پاسخ به این سوال مستلزم مقاله طولانی، اما بسیار کوتاه است: یک رابطه صادقانه و شفاف که در آن هر دو طرف برای نیاز‌های یکدیگر ارزش قائل باشند، به آن‌ها اهمیت دهند و از یکدیگر حمایت کنند، یک رابطه عالی است.

این نوع رابطه بدون توجه به سطح زندگی شما می‌تواند برای شما خوشبختی بیاورد.

۳. زندگی خانوادگی شما پربار است

اینکه می‌خواهید یک رابطه عاشقانه را در زندگی خود تجربه کنید یا نه به خودتان بستگی دارد. اما یک چیز وجود دارد که واقعا نمی‌توانید انتخاب کنید و آن خانواده‌ای است که در آن متولد و بزرگ شده اید. تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که از چیزی که دارید بهترین استفاده را ببرید.

برخی از افراد خوش شانس‌تر هستند و در خانواده‌ای حمایت کننده و دوست داشتنی به دنیا می‌آیند. دیگران سخت تلاش می‌کنند تا چنین خانواده‌ای برای خود بسازند. این شامل تشکیل خانواده نیز می‌شود که می‌توانید در ساختن آن کمک کنید.

حتی اگر در کسب درآمد و شغلی شکست بخورید، داشتن خانواده‌ای که بتوانید محبت و حمایت را دریافت کنید موفقیت دیگری است. حتی برخی می‌گویند خانواده در خوشبختی از هر چیز دیگری مهم‌تر است.

۴. شما دوستان خوبی دارید

آیا شادی را می‌توان با تعداد دوستان یا قدرت روابط با دوستان سنجید؟ قطعا همینطور است. وقتی عاشق یک گروه بزرگ هستید، افراد زیادی دارید که از شما حمایت کنند، با آن‌ها وقت بگذرانند، با آن‌ها خوش بگذرانند و البته دوست داشته باشند.

این‌ها افرادی هستند که شما انتخاب می‌کنید و آن‌ها شما را بر خلاف خانواده شما انتخاب می‌کنند. آن‌ها افرادی هستند که با شما وقت می‌گذرانند، زیرا شما را دوست دارند و از شما حمایت می‌کنند و می‌خواهند زندگی خود را با شما به اشتراک بگذارند.

نویسنده برزیلی پائولو کوئیلو می‌گوید: «دوستی چیز بزرگی نیست.» این یک میلیون چیز کوچک است.

این عبارت به زیبایی و شیرینی توضیح می‌دهد که چگونه کار‌های کوچکی که دوستان هر روز برای یکدیگر انجام می‌دهند منجر به زندگی پر از کمک و مثبت می‌شود.

مهم نیست که در چه مرحله‌ای از زندگی خود هستید، دوستان خوب می‌توانند به شما کمک کنند تا در زندگی شاد باشید.

۵. برای سرگرمی‌های‌تان وقت دارید

بنجامین فرانکلین، سیاستمدار آمریکایی، ضرب المثل معروفی دارد: «آیا زندگی را دوست داری؟» پس وقت را تلف نکنید، زیرا زندگی از همین ساخته شده است.

همه ما شنیده ایم که زمان طلاست، اما بنجامین فرانکلین احتمالا بهتر می‌دانست. او می‌دانست که می‌توانی با وقتت پول در بیاوری، اما نمی‌توانی پولت را بگیری و از آن برای خرید زمان استفاده کنی.

این باعث می‌شود زمان بسیار مهمتر از پول باشد، بنابراین سعی کنید آن را عاقلانه صرف کنید. اگر برای دنبال کردن سرگرمی‌ها و فعالیت‌های مورد علاقه خود وقت داشته باشید، خوشحال‌تر از یک میلیاردر خواهید بود که دائماً باید کار کند و نگران پول باشد.

۶. خوش‌بین هستید

خوش بینی ممکن است برای برخی یک ویژگی ذاتی باشد، اما تبدیل به یک فلسفه شده است. خوش بینی آهنربای شادی است. اگر مثبت اندیش باشید، چیز‌های خوب و مردم جذب شما خواهند شد.

حتی اگر شغل عالی، ماشین خوب یا مدال نداشته باشید، باز هم می‌توانید خوشحال باشید. کافی است به آینده مثبت نگاه کنید و در طول زندگی لبخند بر لبان خود نگاه دارید.

۷. حسود نیستید

وقتی کسی را می‌بینید که خانه‌ای عالی دارد یا از آخرین تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌کند، از حسادت خسته نشوید و فکر نکنید که‌ای کاش همه چیز مال شما بود نه مال او.

حسادت به هیچ وجه شما را خوشحال نمی‌کند. نویسنده فرانسوی فرانسوا دو لاروشفوکو در قرن پانزدهم متوجه این موضوع شد و نوشت: «حسادت ما بیشتر از خوشبختی کسانی است که به آن‌ها حسادت می‌کنیم.»

به عبارت دیگر حسادت بن بستی است که می‌تواند شما را به دام بیندازد. اما اگر اصلا حسود نیستید و از شادی و موفقیت دیگران آزارتان نمی‌دهد، می‌توانید صادقانه خوشحال باشید و موفقیت آن‌ها را جشن بگیرید. این بدان معناست که حتی اگر در زندگی موفق نشوید، خوب کار می‌کنید.

۸. در زندگی اشتیاق و حرارت دارید

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که صبح زود از خواب بیدار می‌شوید، پرده‌ها را می‌بندید و با صدای آواز پرندگان سوت می‌زنید؟

آیا هر روز جدید برای شما هیجان انگیز است و وعده‌های دلگرم کننده‌ای برای آینده به همراه دارد؟ اگر بله، پس شما خوشحال هستید.

زیرا بسیاری از مردم واقعاً در زندگی اشتیاق ندارند. بسیاری از ما با غر زدن و شکایت از خواب بیدار می‌شویم: “آه، یک روز دیگر …”.

اما افرادی که در زندگی اشتیاق دارند، چه بیمار باشند و چه سالم، پیر باشند یا جوان، فقیر یا ثروتمند، همیشه شادی درونی را تجربه می‌کنند.

۹. شاکرید

احتمالاً بار‌ها شنیده اید که باید «قدردانی» را تمرین کنید و بسیاری از کارشناسان این ویژگی را برای کاهش احساس افسردگی و نارضایتی پیشنهاد می‌کنند.

برای تبدیل شدن به یک فرد سپاسگزار واقعاً زمان می‌برد و برای قدردانی باید بسیار دقیق و آگاهانه به همه نعمت‌های زندگی فکر کنید.

اکهارت توله، فیلسوف آلمانی می‌گوید: «اعتراف به همه چیز‌های خوبی که در زندگی دارید، اساس همه چیز است.»

اگر از آن دسته افرادی هستید که برای کوچکترین چیز‌های خوب در زندگی شکرگزاری می‌کنید، قطعاً فرد خوشحالی هستید. اگر نه، می‌توانید این تمرین را تا زمانی که به بعد طبیعی وجود و هویت شما تبدیل شود، تکرار کنید.

سخن آخر

به نظر می‌رسد اکثر مردم موفقیت خود را بر اساس محل زندگی، میزان مالکیت و میزان درآمدشان قضاوت می‌کنند. آن‌ها انتظار دارند همه این چیز‌ها را در زندگی داشته باشند و سپس شروع به شادی کنند.

اما علائم ذکر شده نشان می‌دهد که شما در زندگی خوشحال هستید، حتی اگر این متغیر‌ها باعث شوند که احساس کنید فرد موفقی نیستید. هرکسی بدون توجه به موقعیت اجتماعی و جایگاهی که در زندگی دارد، می‌تواند شادی درونی را تجربه کند.

برای دستیابی به جامعه‌ای بهتر، فرد شاد از فرد افسرده‌ای که فکر می‌کند هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت فعلی مؤثر نیست و ترجیح می‌دهد در رختخواب بماند، مطلوب‌تر است. خوشبختی نوعی مبارزه است!

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر