غذای اصلی مردم این کشور عاشق خیارشور است

آیا محبوب شدن خیارشور یک ترند تازه در غرب است. شاید بتوان گفت تا حدودی این گونه است، اما در لهستان کیفیت خیارشور و استفاده از آن اصلا جای تعجبی ندارد. لهستانی‌ها مانند سایر اسلاو‌ها ارتباط فرهنگی عمیقی با ترشی دارند. در میان اسلاو‌ها مرسوم بود که اگر نمی‌خواستند در زمستان دچار سوء تغذیه شوند باید مواد غذایی را به صورت ترشی در می‌آوردند یا نمک سود می‌کردند.
غذای اصلی مردم این کشور عاشق خیارشور است
کد خبر : ۵۱۱۱۷

تاکنون خیارشور خورده اید؟ خیارشور و مایعی که در آن غوطه ور است به تازگی در غذا‌های غربی به ترندی در حال گسترش تبدیل شده است. آن طعم غنی از نمک و خوش بوی خیارشور در بریتانیا و امریکا در حال محبوب شدن است.

آیا محبوب شدن خیارشور یک ترند تازه در غرب است. شاید بتوان گفت تا حدودی این گونه است، اما در لهستان کیفیت خیارشور و استفاده از آن اصلا جای تعجبی ندارد. لهستانی‌ها مانند سایر اسلاو‌ها ارتباط فرهنگی عمیقی با ترشی دارند. در میان اسلاو‌ها مرسوم بود که اگر نمی‌خواستند در زمستان دچار سوء تغذیه شوند باید مواد غذایی را به صورت ترشی در می‌آوردند یا نمک سود می‌کردند. درست کردن ترشی و نمک سود کردن کاری شبیه به انجام یک مناسک اجتماعی بود که با پوست کندن، بریدن و نمک زدن برای مثال به کلم به طور دسته جمعی انجام می‌شد. هنوز هم در زیرزمین‌های لهستانی تعداد شیشه‌های سبزیجات و صیفی جاتی که به صورت ترشی درآمده اند بیش‌تر از تعداد بطری‌های شراب نگهداری شده در انبار‌های قدیمی بریتانیایی است.

لهستانی‌ها عاشق خیارشور خود هستند. با این وجود، آنان ترشی قارچ، ترشی کلم، ترشی فلفل دلمه ای، ترشی چغندر و ترشی هویج نیز دارند. یکی از سوپ‌های معروف لهستانی به نام زورِک از آرد چاودار تخمیر شده درست می‌شود که حالت ترشی و اسیدی به آن می‌دهد. چنین مواد غذایی ترشی می‌توانند به عنوان یک میان وعده غذایی صرف شوند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
فرارو
مجله زندگی
ارسال نظر