قتل نگهبان مجتمع مسکونی به دست ساقی سابقه دار

ساقی مواد مخدر که می‌خواست طلبش را از یکی از مشتری‌ها پس بگیرد در جنایتی هولناک نگهبان مجتمع مسکونی را با خودرو زیر گرفت.
قتل نگهبان مجتمع مسکونی به دست ساقی سابقه دار
کد خبر : ۵۱۳۷۴

ظهر یکی از روزهای تابستان سال ۱۴۰۰ عابرانی که از یکی از خیابان‌های پردیس عبور می‌کردند با جسد خونین یک مرد جوان که در حاشیه خیابان رها شده بود روبه رو شدند و وی را به بیمارستان رساندند.

 وی اما در دادگاه مدعی شد قصد قتل نداشته و نگهبان ناخواسته کشته شده است.

بررسی ها  نشان می‌داد مرد زخمی به نام عظیم نگهبان یک مجتمع مسکونی و کارگاه عمرانی در همان خیابان بوده است که از ناحیه سر به شدت آسیب دیده بود.

 تلاش پزشکان برای نجات مرد ۴۵ ساله بی نتیجه ماند و وی به خاطر شدت خونریزی روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شد.

بررسی فیلم دوربین های مداربسته

 با مرگ نگهبان جوان ماموران به بررسی پرداختند و در نخستین گام از تحقیقات به بازبینی  فیلم  دوربین‌های مداربسته پرداختند. بررسی فیلم‌ها نشان می‌داد عظیم مقابل در اتاقک نگهبانی نشسته بود و یک پراید قصد داشت وارد مجتمع مسکونی شود که  او به راننده ایست داد .ولی چون راننده به او توجهی نکرد عظیم یک آجر را به سمت پراید وی  نشانه رفت. اما راننده پراید به چپ منحرف شد و عظیم را با خودرو زیر گرفت و گریخت.

ردیابی ساقی سابقه دار بعد از 3ماه

 با افشای این ماجرا ماموران به ردیابی راننده پراید پرداختند و حدود سه ماه بعد راننده ۳۲ ساله به نام سیامک را ردیابی و بازداشت کردند.

 بررسی سوابق این مرد نشان  می‌داد او ساقی مواد مخدر است و چندین سابقه کیفری در پرونده‌اش دارد .

سیامک در بازجویی‌ها به درگیری با نگهبان مجتمع مسکونی و زیر گرفتن وی با خودرو اعتراف کرد و در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در دادگاه چه گذشت؟

 در ابتدای جلسه وکیل اولیای دم در جایگاه ویژه ایستاد و گفت :اولیای دم که ۷ نفر هستند و  در کشور افغانستان زندگی می‌کنند از طریق سفارت درخواستشان مبنی بر قصاص را مطرح کرده و گفته‌اند به هیچ قیمتی حاضر به گذشت نیستند.

 سپس سیامک روبه روی قضات ایستاد و گفت: من ساقی مواد مخدر بودم .مدتی قبل مقداری مواد مخدر به یکی از مشتری‌هایم که در مجتمع مسکونی ساکن بود فروختم. قرار بود صبح روز بعد پولم را بدهد. اما پول را به من نداد. من چند بار با او تماس گرفتم اما جواب تلفنم را هم نمی‌داد. به همین خاطر تصمیم گرفتم مقابل خانه‌اش بروم و به زور پولم را از او بگیرم.

 وی ادامه داد: وقتی مقابل مجتمع مسکونی رفتم  می دانستم اگر به نگهبان بگویم برای چه کاری قصد دارم وارد مجتمع شوم مانع ورودم می‌شود .به همین خاطر بدون توجه به ایست نگهبان سعی کردم با ماشین وارد مجتمع شوم .اما عظیم شروع به داد و فریاد کرد. او حتی آجری را به سمت ماشینم گرفت و می خواست آن را به سمتم پرت کند تا مانع ورودم شود .من که عصبانی شده بودم  می ‌خواستم هر طور شده  وارد مجتمع شوم. اما ناخواسته نگهبان را زیر گرفتم .من نگهبان را نمی‌شناختم و هیچ خصومتی با او نداشتم. مرگ او ناخواسته رخ داد و حالا پشیمان هستم.

سپس وکیل وی به دفاع پرداخت و گفت: سیامک به مواد مخدر اعتیاد دارد و بررسی فیلم دوربین مداربسته نشان می دهد وی هنگام ورود به مجتمع مسکونی حال طبیعی نداشته است. به نظر می رسد وی تحت تاثیر مصرف مواد هوشیار نبوده و ناخواسته نگهبان را زیر گرفته است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
رکنا
مجله زندگی
ارسال نظر