تعداد سارقان در زندان‌های تهران رکورد زد

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران می‌گوید برای اولین بار در تهران، بیشترین محکومین و متهمان در زندان‌های سه گانه تهران، سارقین هستند در حالی که قبلا این جایگاه در اختیار محکومان مواد مخدر بوده است.
تعداد سارقان در زندان‌های تهران رکورد زد
کد خبر : ۵۱۴۷۲

ابوالفضل نیکوکار در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه یکی از جرایم دیگر در تهران سرقت است گفت: در جرم سرقت در کل استان تهران در ۷ ماهه امسال ۱۱۵ هزار و ۷۲ فقره بوده و سرقت در شهر  تهران ۶۹ هزار و ۳۹۰  فقره است. در ۷ ماهه سال ۱۴۰۰ ، ۱۵۲ هزار و ۱۰۹ فقره بوده که در سال ۱۴۰۱ ، ۱۲۶ هزار و ۱۶۰ فقره و در سال  ۱۴۰۲ ، ۱۱۵ هزار و ۷۲  فقره بوده است که در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ ،   ۱۸ درصد کاهش داشته و ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ ، ۷.۹ درصد سرقت کاهش یافته است. در خصوص  خرید و فروش مال مسروقه و مال خری   در۷ ماهه ۱۴۰۰ ، ۱۴ هزار و ۳۲۲ فقره بوده و در  سال ۱۴۰۱، ۱۰ هزار و ۲۷۴ بوده و در ۷ ماهه ۱۴۰۲، ۵۱۳۰ فقره بوده است.

وی درباره بازارهای فروش اموال مسروقه  گفت:  در دادسرای تهران بخش های مختلفی را مشخص کردیم و  جاهایی که به صورت بساط کردن و دستفروشی در منطقه صابونیان بوده با همکاری منطقه ۱۶ شهرداری سرو سامان داده شده است. در منطقه خلازیر هم به این صورت است و در دادسرای تهران این منطقه هم سرو سامان داده شده است. دادسراهای ناحیه ۱۵ و ۳۴ ما از طریق دوایر اگاهی نظارت و کنترل می کند و در حوزه لاستیک فروشی نیز که لاستیک های خودروها به سرقت می رود، اقدامات لازم انجام شده و نسبت به جمع اوری و توقیف لاستیک و رینگ  اقدام و تعیین  و تکلیف شده است.

نیکوکار افزود: برای اولین بار در تهران،  بیشترین محکومین و متهمان در زندان های سه گانه تهران ،  سارقین اند و قبلا مواد مخدر بود ولی الان بالاترین جرم، سرقت است زیرا دادگستری تهران برخورد و مقابله را  در برنامه دارد و نسبت به نگهداری انها و عدم اعطای نهادهای ارفاقی مثل مرخصی و ازادی مشروط و  رای باز نسبت به این متهمان  اقدام کرده و افرادی  که سابقه دارند نمی توانند از این ظرفیت  استفاده کنند.

محکومین در زندان با جرم سرقت در تهران ‌۹۴۴۸  نفرند. در خصوص افراد متواری در ۷ ماهه اول سال جاری ، حدود ۳۴۷۹ فقره حکم‌ جلب  در حوزه سرقت صادر شده و  حدود ۳۰۰ نفر از آنها دستگیر شدند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایسنا
مجله زندگی
ارسال نظر