سوال طوفانی روزنامه جمهوری اسلامی از رییسی

روزنامه جمهوری اسلامی خطاب به رئیس‌جمهور نوشت: گشتِ ارشادِ مدیران چه شد آقای رئیس جمهور؟ اجازه هست که مردم خودشان بروند سراغ امر به معروف مدیران؟!
سوال طوفانی روزنامه جمهوری اسلامی از رییسی
کد خبر : ۵۱۴۹۲

 روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

آقای رئیسی در دومین جلسه مناظرات انتخابات ریاست جمهوری به صراحت می‌گفت: "ما گشت ارشاد خواهیم داشت، اما نه برای مردم بلکه برای مدیران... "چقدر هم خوشحال کننده و امید آفرین بود این قول از رئیسی که وعده تشکیلِ دولتِ "صادق‌الوعد" را می‌داد.

خوشحال بودیم و منتظر. منتظر بودیم و دست به دعا که زودتر آغاز شود این دولت. اما الآن که از نیمه دوم عمر دولت سیزدهم بیش از سه ماه می‌گذرد، داریم چیز دیگری را تجربه می‌کنیم.

حجاب‌بانان و آمران به معروف، مشغول موی زنانند. کسی هم احوال مدیران را به قاعده "گشت ارشاد" نمی‌پرسد. آنان مشغول کار خود هستند چنان که در پیش بودند. باز هم مردمند و انواع رفتار‌هایی از این دست. اشتباه نشود.

اتفاقا امر به معروف و نهی از منکرِ صاحبان قدرت و مسئولیت هزار بار مهم تر، لازم‌تر و واجب‌تر از مردمی است که اول و آخر ماجرایشان خودشان هستند. برفی هم اگر بر بامشان بنشیند آنقدر کم و کم اثر است که با یک پارو پاک می‌شود و راه کسی را هم نمی‌بندد برفی که از پشت بامشان بر زمین می‌ریزد. این مدیران و مسئولان هستند که به گستره مسئولیت‌شان برف بر بام دارند که اگر بر زمین نریزند، سقف نم می‌زند و اگر بر زمین بریزند راه بندان می‌شود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر