مصرف معجزه آسای این خوراکی خوشمزه برای زیبایی چهره

کاروتنوئید موجود در هویج، روند پیری را کاهش میدهد. بتاکاروتن و رتینوئید در کاهش زودرس پیری سلول‌ها نیز به همان اندازه مفید هستند؛ بنابراین برای جلوگیری از چین و چروک و خطوط، هر روز هویج بخورید.
مصرف معجزه آسای این خوراکی خوشمزه برای زیبایی چهره
کد خبر : ۵۲۰۱۱

هویج به عنوان شیرین‌ترین نوع سبزیجات فایده بسیاری برای سلامت پوست و بدن دارد که شاید تنها چند مورد از آن‌ها را بدانید.


هویج، یک ریشه گیاهی دارد که اغلب ادعا می‌شود برای سلامتی، یک غذای کامل است. هویج، ترد، خوشمزه و سرشار از مواد مغذی میباشد و منبع خوبی از بتاکاروتن، فیبر، ویتامین K، پتاسیم و آنتی اکسیدان است. این نارنجی رنگ ترد دارای مزایای فراوانی برای سلامتی است و غذای عالی برای کاهش وزن نیز محسوب می‌شود و با سطوح پایین کلسترول و بهبود سلامت چشم ارتباط دارند.

در ادامه بخش خواهیم گفت که آنتی اکسیدان‌های کاروتن موجود درهویج، احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. هویج در بسیاری از رنگ‌های زرد، سفید، نارنجی، قرمز و بنفش وجود دارد. هویج قدیمی و شناخته شده که رنگ نارنجی نیز دارد، رنگش را از بتاکاروتن (آنتی اکسیدانی که در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شود)، می‌گیرد.

مزایای هویج برای زیبایی:. هویج برای کاهش پیری پوست:
کاروتنوئید موجود در هویج، روند پیری را کاهش میدهد. بتاکاروتن و رتینوئید در کاهش زودرس پیری سلول‌ها نیز به همان اندازه مفید هستند؛ بنابراین برای جلوگیری از چین و چروک و خطوط، هر روز هویج بخورید.

پیش یک دندانپزشک متخصص ایمپلنت کن (دندانپزشکی تخصصی ایثار). محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی با هویج:
مصرف هویج، پوست را از بثورات و در معرض اشعه UV قرار گرفتن محافظت می‌کند.

کاروتنوئید‌ها موجود در هویج از پوست در برابر آفتاب سوختگی محافظت می‌کند و موجب کاهش زبری و پوسته پوسته شدن پوست می‌شود.

هویج برای محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی. هویج برای جلوگیری از ریزش مو:

نیاکاروتن در هویج باعث رشد مو میشود.

ویتامین A موجود در آن، باعث تحریک تولید سبوم می‌شود و پوست را از خشکی محافظت می‌کند.

می‌توانید سوپ هویج، آب هویج، هویج بخارپز یا تازه را به عنوان یک میان وعده برای مو‌هایی بلند و محکم داشته باشید.. هویج برای حفاظت از آسیب ناخن ها:
کمبود ویتامین A موجب آسیب پذیری و شکنندگی ناخن‌ها میشود از آنجایی که هویج سرشار از ویتامین A است، برای سلامت ناخن‌ها بسیار موثر می‌باشد.

یکی دیگر از اجزای مهم و مفید هویج که برای ناخن‌ها مناسب است و باعث تقویت می‌شود، بیوتن است.. هویج برای کمک به درخشان شدن پوست:
علاوه بر مصرف دارویی، می‌توانید هویج را به صورت موضعی به عنوان ماسک صورت استفاده کنید. بتاکاروتن موجود در هویج، این وظیفه را برعهده دارد.

درخشان شدن پوست با هویج


هشدار‌ها در مورد هویج:

سوپ هویج حاوی آبورتیون است و باید در دوران بارداری از آن اجتناب کرد که باعث سقط جنین نشود. هنگام خرید هویج باید مراقب باشید و همیشه محصولات ارگانیک را خریداری کنید در غیر این صورت مزایای واقعی این سبزی را دریافت نخواهید کرد.

برخی عوارض جانبی هویج که باید بدانید:


۱. ناایمن و مضر برای نوزادان:

برخی مطالعات نشان می‌دهند که هویج برای نوزادان خطرناک است. اما دلیل آن هنوز مشخص و معلوم نیست.

۲. ممکن است منجر به واکنش‌های آلرژیک شود:

تعداد کمی از افراد به هویج حساسیت دارند.

برخی از عوارض جانبی برای این افراد عبارتند از:

خارش پوست

اسهال

ورم و واکنش آنافیلاکتیک.

افرادی که به هویج آلرژی دارند، باید هنگام مصرف آن محتاط باشند.

هشدار‌ها درباره مصرف هویج


۳. مشکلات مربوط به خلق و خوی:

بعضی از افراد عادت به مصرف زیاد هویج دارند و می‌تواند تحریک پذیری، عصبانیت و برخی اثرات منفی مربوط به روح و روان را در پی داشته باشد.

۴. هویج برای مادران شیرده در برخی موارد توصیه نمی‌شود.

هویج غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای بدن بسیار مهم می‌باشند. اما برخی مطالعات ثابت کرده اند که هویج طعم شیر مادر را تغییر می‌دهد بنابراین بهتر است که زنان شیرده بعد از هویج، حتما آب بنوشند.

۵. تعامل با برخی از بیماری‌های خاص:

افراد مبتلا به دیابت مشکلات روده، سطح قند پایین و مشکلات هورمونی باید قبل از مصرف هویج با پزشک خود مشورت کنند. هویج با چنین بیماری‌هایی تداخل ایجاد میکند و باعث می‌شود که بدتر شوند.

عوارض احتمالی مصرف هویج
۶. تغییر در رنگ پوست:

این تغییر رنگ به دلیل وجود بتا کاروتن که یک ماده کاروتنوئیدی است اتفاق می‌افتد. این تغییر رنگ را می‌توان در کف دست ها، صورت و یا پا‌ها مشاهده کرد.

۷. هویج ممکن است که منجر به نفخ شکم شود:

هویج حاوی ۱۲ گرم کربوهیدرات و ۴ گرم فیبر است. هنگامی که فیبر و کربوهیدرات‌ها در روده حذف نمی‌شوند، تحریک می‌شوند. این امر منجر به تشکیل گاز در روده‌ها و در نهایت باعث نفخ و گرفتگی معده و شکم می‌شود.

مواد لازم برای سالاد با هویج:

هویج پخته شده:۱ عدد

خیار:۲ عدد

گوجه فرنگی:به تعداد دلخواه

نمک و فلفل:به میزان لازم

روغن زیتون و سرکه بالزامیک:دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

برای تهیه این سالاد خیار را خرد کنید و هویج پخته شده را هم حلقه حلقه کنید. سپس به همراه گوجه فرنگی داخل ظرفی باهم مخلوط کنید و به آن روغن زیتون و سرکه بالزامیک و مقداری هم نمک و فلفل اضافه کنید و نوش جان کنید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایسنا
مجله زندگی
ارسال نظر