چند راهکار معجزه‌گر برای خلاصی از شر دندان درد

دندان درد را می‌توان به طور طبیعی با استفاده از مواد خاصی که در آشپزخانه یافت می‌شود درمان کرد.
چند راهکار معجزه‌گر برای خلاصی از شر دندان درد
کد خبر : ۵۲۰۲۷

دندان درد بسیار آزاردهنده است. اکثر افراد از قرص‌هایی مانند ایبوپروفن و ژلوفان برای بی حس کردن درد و حساسیت دندان استفاده می‌کنند، اما دندان درد را می‌توان به طور طبیعی با استفاده از مواد خاصی که در آشپزخانه یافت می‌شود درمان کرد.

در این مقاله به چند روش رایج برای درمان خانگی دندان درد اشاره کرده ایم.

آب نمک
یکی از راه‌های قدیمی و رایج برای بی‌حس کردن دندان درد و کاهش تاثیر عفونت‌ها، استفاده از محلول نمک ساده است. در این درمان ساده، نصف قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. قبل از ریختن این محلول، حدود ۳۰ ثانیه دهان خود را با این محلول آب نمک کاملاً بشویید. این کار را چند بار در روز تکرار کنید. آب نمک می‌تواند به کاهش التهاب و از بین بردن باکتری‌ها کمک کند.

چای نعناع تند
استفاده از خمیر نعناع تند یا دم کردن چای با برگ نعنا می‌تواند به کاهش درد اطراف دندان یا لثه کمک کند. در واقع می‌توان از یک دمنوش نعناع ساده به عنوان دهانشویه برای دور نگه داشتن باکتری‌ها استفاده کرد. این چای همچنین ممکن است یک اثر بی حس کننده خفیف ایجاد کند.

روغن گل میخک
مقدار کمی روغن میخک را روی یک پنبه بمالید. پنبه را به مدت ۱۵ دقیقه روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. روغن میخک دارای خواص ضد درد طبیعی است که به کاهش و بی حس کردن درد کمک می‌کند.

خمیر پودر زردچوبه
در این روش درمانی، پودر زردچوبه را با مقدار کافی آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. خمیر را مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بمالید. زردچوبه دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است که به کاهش درد کمک می‌کند.

منبع: بهترین‌ها

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر