علت محرومیت یک دوچرخه‌سوار و یک بسکتبالیست لیگ برتری چه بود ؟

آزمایشگاه مورد تایید وادا وجود ماده ممنوعه "تاموکسیفن" از دسته مواد ممنوعه گروه S ۴ (هورمون‌ها و مدولاتور‌های متابولیک) در نمونه " دانیال فرزانه " را شناسایی و گزارش کرد.
علت محرومیت یک دوچرخه‌سوار و یک بسکتبالیست لیگ برتری چه بود ؟
کد خبر : ۵۲۱۳۳

دانیال فرزانه ورزشکار رشته دوچرخه سواری ۲ سال و محمد حیدری بسکتبالیست لیگ برتری، به مدت ۸ ماه از فعالیت در تمامی حوزه‌های ورزشی محروم شدند.

آزمایشگاه مورد تایید وادا وجود ماده ممنوعه "تاموکسیفن" از دسته مواد ممنوعه گروه S ۴ (هورمون‌ها و مدولاتور‌های متابولیک) در نمونه " دانیال فرزانه " را شناسایی و گزارش کرد. تیم کنترل دوپینگ ایران نادو در روز ۱۴۰۲/۰۴/۲۳ در مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی کشور در شهر بروجرد از این دوچرخه سوار نمونه گیری انجام داده بود. همچنین این آزمایشگاه ماده ممنوعه "متیل هگزان آمین" از دسته مواد ممنوعه گروه S ۶ (محرکها) در نمونه " محمد حیدری " بسکبالیست لیگ برتری را که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۱۷در شهر آمل مورد نمونه گیری قرار گرفته بود، تایید کرد؛ لذا شورای صدور رای ایران نادو پس از بررسی پرونده "دانیال فرزانه" و همچنین ادله، اسناد و شواهد مربوطه و در نظر داشتن مسئولیت مطلق ورزشکار ضمن محرز دانستن اصل تخلف و به استناد ماده ۲-۲-۱۰ قوانین ملی مبارزه با دوپینگ ایران نامبرده را از تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۰۱ لغایت ۱۴۰۴/۰۶/۳۱ به مدت ۲ سال از کلیه فعالیت‌های ورزشی محروم کرد.

همچنین، پس از بررسی اسناد شواهد ارائه شده توسط "محمد حیدری" بسکتبالیست لیگ برتری و در نظر داشتن مسئولیت مطلق ورزشکار ضمن محرز دانستن اصل تخلف و به استناد ماده ۲-۱-۶-۱۰ قوانین ملی مبارزه با دوپینگ ایران، نامبرده از تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۴ لغایت ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ به مدت ۸ ماه از فعالیت در تمامی حوزه‌های ورزش محروم شد.

گفتنی است تمامی آرای محرومیت صادر شده پس از قطعیت حکم و اتمام دوره تجدید نظر خواهی الزاما باید منتشر شده و در وب‌سایت ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران در دسترس باشد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایسنا
مجله زندگی
ارسال نظر