مقصر اصلی گرانی قیمت مرغ کیست؟

دبیر کانون سراسری مرغ گوشتی گفت: قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ زنده ۵۲هزار تومان اما قیمت تمام‌شده آن ۶۰هزار تومان است و اکنون مرغداران با ترس‌و‌لرز این محصول را به‌قیمت ۵۶ تا ۵۸ هزار تومان به فروش می‌رسانند.
مقصر اصلی گرانی قیمت مرغ کیست؟
کد خبر : ۵۲۲۶۱

پرویز فروغی دبیر کانون سراسری مرغ گوشتی  درباره دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار اظهار داشت: مرغداران نمی‌توانند محصولات خود را زیاد گران بفروشند زیرا با آنها برخورد می‌شود اما میزان تولید و جوجه‌ریزی به‌دلیل مشکلات تأمین نهاده، کاهش یافته است.

وی افزود: در زمان حاضر وضعیت تأمین نهاده‌ها از جمله کنجاله سویا بهبود یافته است ولی مرغداران برای تأمین این نهاده باید 3 تا 4 ماه صبر می‌کردند.

دبیر کانون سراسری مرغ گوشتی در واکنش به اعلام وزارت جهاد کشاورزی درباره جوجه‌ریزی 140 میلیون قطعه‌ای در ماه گفت: در ماه گذشته حداکثر 130 میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است و شرایط بهبود یافته است.

وی تصریح کرد: کیفیت نهاده‌های دامی و جوجه یک‌روزه در ماه‌های اخیر کاهش یافته است و جوجه‌ها به‌خوبی وزن نمی‌گیرند و از طرفی قیمت مرغ دستوری است که باعث تضعیف این صنعت شده است.

فروغی  گفت: قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ زنده 52 هزار تومان اما قیمت تمام‌شده آن 60 هزار تومان است و اکنون مرغداران با ترس‌و‌لرز این محصول را به‌قیمت 56 تا 58 هزار تومان به فروش می‌رسانند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تسنیم
مجله زندگی
ارسال نظر