تولید موفق صنعت آموزشی کشور

معاون تحقیقات و فناوری وزیربهداشت با اشاره به جایگاه ۱۵ ایران در تولید علم،گفت: در حوزه فناوری، رتبه کشورمان ۶۲ است
تولید موفق صنعت آموزشی کشور
کد خبر : ۵۲۲۸۵

یونس پناهی در نشست در نشست مشترک معاونین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن تقدیر از وزارت علوم به دلیل ساماندهی رشته های آموزشی در مجموعه آن وزارتخانه، گفت: نگرش ها باید از مدرک گرایی به مهارت گرایی حرکت کند و به افراد، مهارت های مورد نیاز را بیاموزیم.

وی با تاکید بر تقویت ارتباط دانشگاه‌ها با صنایع، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توسعه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد فناوری در حوزه سلامت توانسته‌ایم فاصله ایده تا محصول را کاهش دهیم. در حوزه فناوری نیز ثبت پتنت، پایان کار نیست بلکه باید ادامه دار و منجر به تولید محصول و تجاری سازی شود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به جایگاه ۱۵ ایران در تولید علم، یادآور شد: در حوزه فناوری، رتبه کشورمان ۶۲ است بنابراین می توان به این نتیجه رسید که تمام تولیدات علمی در کشوران به محصول و فناوری ختم نشده است.

پناهی دیپلماسی علمی را محدود به پذیرش دانشجویان خارجی در کشور ندانست و افزود: با تلاش وزارتخانه های بهداشت و علوم زمینه های تقویت مراودات علمی و آموزشی و برگزاری کنفرانس های مشترک با سایر کشورها فراهم شود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر