خبر خوب برای استقلال I استقلال تبرئه شد

حکم نهایی و جنجالی کمیته انضباطی در مورد شکایات تیم‌های مختلف از باشگاه استقلال ساعتی  پیش روی وبسایت فدراسیون فوتبال منتشر شد. در حکم انشا شده توسط کمیته انضباطی مفاد شکایات به این ترتیب منتشر شده است:
خبر خوب برای استقلال I استقلال تبرئه شد
کد خبر : ۵۲۳۶۷

حکم نهایی و جنجالی کمیته انضباطی در مورد شکایات تیم‌های مختلف از باشگاه استقلال ساعتی  پیش روی وبسایت فدراسیون فوتبال منتشر شد. در حکم انشا شده توسط کمیته انضباطی مفاد شکایات به این ترتیب منتشر شده است

1- عدم رعایت سقف بودجه (۳۲۵ میلیارد به جای ۳۱۰ میلیارد تومان)
2- عدم محاسبه مالیات کوین یامگا در بودجه امسال 
3- پرداخت مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان به مهدی هاشمی‌نسب در شرایطی که او قرارداد ثبتی با استقلال نداشته است.
4- محاسبه نکردن دو فقره چک به مبلغ ۱۱ میلیارد تومان بابت هزینه انتقال محمدرضا خالدآبادی
5- پرداخت مالیات گوستاوو بلانکو، بازیکن آرژانتینی

بولت تراکتوراین پنج مورد شکایت از طرف کارگروه ناظر بر قراردادها علیه استقلال مطرح شده بود، اما شکایاتی که باشگاه‌های آلومینیوم اراک و ذوب‌آهن علیه استقلال انجام داده بودند:


1- عبور از سقف بودجه
2- پذیرش مالیات بازیکنان و مربیان 
3- ابهام در خصوص قرارداد سعید مهری، امید حامدی‌فر و… .

کمیته انضباطی امروز با انشای یک رأی حقوقی پیچیده استقلال را از کلیه موارد اتهامی تبرئه کرد. این رأی را برای شما ساده‌سازی کرده‌ایم.

بولت زیر مجموعهدر خصوص موضوع ثبت قرارداد بنابر رأی کمیته انضباطی سقف هزینه‌کرد استقلال برای فصل جاری ۳۲۵ میلیارد تومان تشخیص داده شده و این موضوع با مجوز سازمان لیگ  اجرایی شده است و بنا بر حکم کمیته انضباطی استقلال هنوز نزدیک به ۵ میلیارد تومان برای زدن سقف قرارداد فرجه دارد.

بولت زیر مجموعهمحمدرضا خالدآبادی: چک ۲ میلیارد تومانی قرارداد و چک 4 میلیارد تومانی رضایتنامه باشگاه ابطال گردیده و مبلغ 5 میلیارد تومانی قرارداد این بازیکن هم برای 4 فصل محسوب شده و بنابراین شکایت درباره خالدآبادی بی‌مورد است.


بولت زیر مجموعهپرداخت 700 میلیون تومان پول به مهدی هاشمی‌نسب با توجه به تاریخ ثبت قرارداد او تخلف تشخیص داده نشده است.


بولت زیر مجموعهقرارداد جنجالی سعید مهری با باشگاه استقلال نیز جای شکایت ندارد، چراکه هیچ مدرکی مبنی بر اینکه پول اضافه‌ای از باشگاه استقلال و بیش از قرارداد 150 میلیون تومانی خود گرفته است، وجود ندارد.


بولت زیر مجموعهاتهام پرداخت مالیات گوستاوو بلانکو نیز مورد پذیرش کمیته انضباطی قرار نگرفته، چراکه در قرارداد ثبت شده با این بازیکن، باشگاه استقلال هیچ تعهدی در این زمینه متقبل نشده و مسکوت ماندن و مسکوت ماندن وضعیت پرداخت مالیات نیز دلیلی بر تعهد باشگاه محسوب نشده است.


بولت زیر مجموعهتخلف در قرارداد کوین یامگا نیز از سوی کمیته انضباطی مورد پذیرش قرار نگرفته، چراکه قرارداد این بازیکن در فصل قبل ثبت شده و آثار آن عطف به ماسبق نمی‌شود.


بولت زیر مجموعهغیرمجاز بودن قرارداد امید حامدی‌فر نیز از سوی کمیته انضباطی رد شده، چرا که مستنداتی در این زمینه به کمیته انضباطی ارائه نشده و طبق ماده 95 این بازیکن نیز مشکلی برای حضور در جمع استقلالی‌ها ندارد.


به این ترتیب باشگاه استقلال با وجود اعتراض احکام کمیته استیناف امروز از کلیه اتهامات خود تبرئه شد تا رقابت‌های این فصل فوتبال ایران هم به شرایط عادی خود برگردد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ورزش3
مجله زندگی
ارسال نظر