پرسپولیس برنده رأی کمیته انضباطی

رأی نهایی کمیته انضباطی در خصوص پرونده میلاد سرلک صادر شد.
پرسپولیس برنده رأی کمیته انضباطی
کد خبر : ۵۲۳۶۸

همزمان با اعلام رای پرونده استقلال و تراکتور، حکم نهایی در مورد دو عضو تیم پرسپولیس هم در وبسایت فدراسیون فوتبال قرار گرفت که نتیجه بررسی در مورد قرارداد اوسمار لاس ویه‌را و میلاد سرلک را نشان می‌داد.

نکته مهم اینکه این حکم تنها یک روز بعد از حکم کمیته استیناف درباره قرارداد گئورگی گولسیانی صادر می‌شود تا پرسپولیس در آستانه بازی معوقه با نساجی حواشی خاصی را در اطراف خود داشته باشد.

مورد اوسمار ویه‌را مربوط به پذیرش پرداخت مالیات قرارداد او از سوی باشگاه پرسپولیس بود که بر اساس اعلام کمیته انضباطی با «اقدامات اصلاحی» این موضوع حل و فصل شده است.


البته به نوعی پرسپولیس در پرونده مالیات اوسمار محکوم شده، اما کمیته انضباطی اعلام کرده که پرسپولیس «یک نوبت محکومیت» مربوط به مالیات را در حکم قبلی سپری کرده و حالا دلیلی برای «محکومیت مجدد» سرخپوشان با «همین تخلف» وجود ندارد.

به این ترتیب پرونده مربی برزیلی تیم پرسپولیس و تمام موارد مالیات باشگاه پرسپولیس با توجه به اصلاح قرارداد آنها پایان یافته اعلام شده و پرسپولیس از این بابت باید جریمه ده میلیارد تومانی را پرداخت کند.


اما در خصوص پرونده میلاد سرلک، باشگاه پرسپولیس با اتهام تخلف عجیبی مواجه بود. بر اساس مقررات نقل و انتقالات جدید سازمان لیگ، همه قراردادهای یک ساله امکان تمدید اتوماتیک برای یک فصل دیگر را هم دارند اما در قرارداد سرلک «حق تمدید اجباری» مورد «اسقاط» واقع شده است.

با این حال و با توجه به دفاعیات باشگاه پرسپولیس و میلاد سرلک، قرمزها در این پرونده تبرئه شدند. در حکم کمیته انضباطی آمده که پنج روز بعد از تمدید قرارداد این بازیکن، الحاقیه اسقاط حق تمدید اجباری به دلیل «مشخص شدن وضعیت سربازی» این بازیکن به قرارداد اضافه شده است.

به این ترتیب و با توجه به اینکه میلاد سرلک تا پایان فصل و بر اساس قوانین نظام وظیفه باید راهی خدمت سربازی شود، امکان تمدید اتوماتیک قرارداد او از دست پرسپولیس و بازیکن خارج بوده و به همین دلیل تخلف در این مورد محرز نشده است.

با وجود تبرئه پرسپولیس، در صورت وجود شاکی این رأی تا 7 روز آینده نزد کمیته استیناف فدراسیون فوتبال قابل تجدیدنظر خواهی است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ورزش3
مجله زندگی
ارسال نظر