محورهای حادثه ساز گیلان اصلاح شدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه سال گذشته ۱۷ نقطه پر حادثه استان را رفع کردیم، گفت: مطالعات رفع ۱۶ نقطه دیگر انجام شده است.
کد خبر : ۵۲۳۷۷

 

غلامعلی نیک فهم با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ایمنی راه‌های استان گیلان، اظهار کرد: یکی از الزامات دولت برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شناسایی و رفع نقاط پر حادثه محورهاست.

وی از شناسایی ۸۸۷ نقطه پر حادثه در سطح محورهای کشور خبر داد و افزود: این نقاط پر حادثه با کمک کارشناسان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه شناسایی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به تخصیص اعتبارات سالانه به استان ها جهت رفع نقاط حادثه خیز، تصریح کرد: سال گذشته ۱۷ نقطه پر حادثه استان را رفع کردیم؛ برنامه ریزی برای سال مالی جاری نیز رفع ۱۶ نقطه بود که تا پایان سال حدود هفت نقطه برطرف خواهد شد.

نیک فهم از انجام مطالعات ۱۶ نقطه مذکور خبر داد و خاطرنشان کرد: با رفع این نقاط، از مجموع نقاط پر حادثه کشور کسر می شود.

وی همچنین بر اجرای پروژه های تعریض جاده تاکید کرد و گفت: حدود ۶ پروژه مهم استانی در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها در دست اجرا داریم که بهره‌برداری از آنها موجب ارتقای ایمنی جاده ها می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در ادامه به آغاز عملیات راهداری زمستانه اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به پیش بینی های هواشناسی، شاهد بارش برف و باران در محورهای کوهستانی استان خواهیم بود و لذا رانندگان برای حفظ ایمنی، از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند و در صورت لزوم زنجیر چرخ و وسائل گرمایشی به همراه داشته باشند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر