چگونه کاریزماتیک باشیم ؟

کاریزماتیک بودن می‌تواند به سادگی گوش شنوایی برای دیگران بودن یا دادن احساس ارزشمندی و شنیده شدن به آن‌ها باشد؛ و بسیاری از اوقات آن‌هایی که از این ویژگی برخوردارند، اصلاً از آن باخبر نیستند.
چگونه کاریزماتیک باشیم ؟
کد خبر : ۵۲۵۲۹

کاریزماتیک بودن همیشه به پر سر و صدا بودن یا قاطع بودن حالت ایستادن نیست. بلکه گاهی هم در چیز‌های جزئی است.


شاید از آن دست آدم‌هایی باشید که دیگران به طور خودکار جذب شان می‌شوند، حتی اگر خودتان از آن آگاه نباشید.

کاریزماتیک بودن می‌تواند به سادگی گوش شنوایی برای دیگران بودن یا دادن احساس ارزشمندی و شنیده شدن به آن‌ها باشد؛ و بسیاری از اوقات آن‌هایی که از این ویژگی برخوردارند، اصلاً از آن باخبر نیستند.

این نشانه‌ها می‌گوید شما از کاریزمایی ذاتی برخوردارید، حتی اگر به نطر خودتان اینگونه نباشد.

۱- دیگران جذب تان می‌شوند

شاید خودتان متوجهش نباشید، اما آدم‌ها اغلب به طور خودکار جذب تان می‌شوند. انگار که آهنربای بخصوصی دارید که آدم‌ها را به خود جذب می‌کند، حتی بدون تلاش.

ممکن است در یک اتاق شلوغ باشید، اما به طریقی آدم‌ها راه شان را به سوی شما پیدا می‌کنند.

این لزوماً به این معنی نیست که شما پر سر و صدا‌ترین یا برونگراترین فرد جمع هستید، بلکه می‌تواند اعتماد به نفس بی سر و صدای شما، علاقه‌ی قلبی و خالصانه تان به دیگران، یا راحت بودن برقراری ارتباط با شما باشد که دیگران را جذب تان م یکند.

هم صحبتی مکرر با دیگران یک نشانه‌ی واضح کاریزمای ذاتی است.

این ویژگی خود به خودی است و شما تلاشی برای آن نمی‌کنید و بدون هیچ زحمتی رخ می‌دهد. زیبایی آن هم به همین است. این یکی از نشانه‌های غیر قابل انکار برخورداری از کاریزما است که بسیاری آن را نادیده می‌گیرند.

۲- مشکلی با آسیب پذیر بودن ندارید

تصور رایج این است که کاریزماتیک بودن یعنی اینکه شکست ناپذیر به نظر برسید و همیشه پاسخ درست را بدانید.

اما اگر این تمایل را دارید که آسیب پذیر بودن خودتان را به دیگران نشان دهید، این یک نشانه‌ی قوی از داشتن کاریزما است.

وقتی گارد خود را باز می‌کنید و تصویری واقعی از خود به دیگران نشان می‌دهید، از آن‌ها دعوت می‌کنید تا همانگونه باشند و ارتباط عمیق تری با یکدیگر برقرار کنید؛ و بدون شک کاریزما یعنی همین.

۳- شنونده‌ی خوبی هستید

گوش کردن خود یک هنر است. در دنیایی که همه دوست دارند تا عقیده و نظر خود را بیان کنند، شنونده‌ی خوب از دیگران متمایز می‌شود.

تحقیقات نشان داده کسانی که گوش شنوای دیگران هستند، افراد دوست داشتنی‌تر و قابل اعتمادتری تلقی می‌شوند.

این افراد به جای اینکه به دنبال قرار گرفتن در کانون توجه باشند، دیگران را در کانون توجه قرار می‌دهند و به آن‌ها حس ارزشمندی می‌بخشند.

افراد کاریزماتیک می‌توانند با دقت به حرف‌های دیگران گوش کنند. آن‌ها کاری می‌کنند که احساس کنید جز شما شخص دیگری در آنجا نیست، در جای مناسب سر تکان می‌دهند و با اظهارنظر‌ها یا سؤالات مناسب واکنش نشان می‌دهند.

اگر تمایل تان بیشتر به شنیدن است تا در دست گرفتن کنترل بحث، این یک نشانه‌ی دیگر از داشتن کاریزمای طبیعی است.

۴- شخص همدلی هستید

کاریزماتیک بودن صرفاً به جذب کردن آدم‌ها نیست، بلکه می‌تواند به درک احساسات و افکار آن‌ها هم باشد؛ و اینجا است که پای توانایی همدلی به میان می‌آید.

توانایی همدلی با دیگران به شما این امکان را با آن‌ها به شکل عمیق ارتباط برقرار کنید. همدلی یعنی اینکه بتوانید خودتان را جای دیگران بگذارید و احساسات، افکار و تجربه هایش را درک کنید.

شما با همدلی خود به دیگران نشان می‌دهید که واقعاً و خالصانه برای احساسات شان اهمیت قائل اید.

شما صرفاً به خاطر خودتان با آن‌ها در ارتباط نیستید، بلکه واقعاً درک شان می‌کنید و برایشان ارزش قائل اید.

نشان دادن همدلی و درک به دیگران به شکل طبیعی و مکرر می‌تواند یکی از نشانه‌های کاریزمای ذاتی باشد.

۵- مثبت نگرید

تا به حال متوجه شده اید که بعضی آدم‌ها از یک مثبت نگری مسری برخوردارند؟ این همان کاریزما است.

با طرز فکر مثبت می‌توان اطراف خود را روشن کرد و کاری کرد که دیگران صرفاً از بودن در کنارتان احساس خوبی پیدا کنند.

مثبت نگری یعنی پیدا کردن نقاظ روشن در اتفاقات و آدم‌ها و سرایت دادن این نگاه به اطرافیان خود.

افراد کاریزماتیک اغلب، صرف نظر از شرایط، نگاه مثبتی دارند. آن‌ها با نگاه مثبت و تاب آوری روانی بالای خود به دیگران انگیزه می‌دهند و الهام بخش آن‌ها هستند.

اگر مثبت نگری و روحیه دادن به دیگران از صفات بارز شما است، این نشانه‌ی دیگری است که شما از کاریزمایی ذاتی برخوردارید.

۶- الهام بخش دیگران اید

یک جادوی خاص در توانایی الهام بخش بودن برای دیگران وجود دارد. منظور این نیست که بتوانید سخنرانی‌های تأثیرگذار کنید یا دست به کار‌های قهرمانانه بزنید، بلکه بسیاری از اوقات الهام بخشی در چیز‌های کوچک است، مثل حرفی مهربانانه، لبخندی خالصانه، یا کمک کردن در لحظه‌ی مناسب.

ممکن است خودتان اصلاً متوجهش نباشید. اما اگر از دیگران زیاد شنیده اید که کار‌ها یا حرف هایتان تأثیر مثبتی رویشان داشته، این همان کاریزما است.

افراد کاریزماتیک، آگاهانه یا غیر آگاهانه دیگران را تشویق می‌کنند بهترین نسخه‌ی خودشان باشند. این اشخاص جرقه‌ای در وجود دیگران می‌زنند که آن‌ها را وامی دارد برای دستیابی به موفقیت‌های بیشتر تلاش کنند.

اگر بیشتر اوقات اطرافیان تان را تشویق می‌کنید و به آن‌ها روحیه می‌دهید – چه با کار‌ها یا حرف هایتان و چه با صرف حضورتان – این نشانه‌ی زیبایی است که می‌گوید شما ذاتاً فرد کاریزماتیکی هستید.

۷- خود واقعی تان هستید

خود واقعی تان بودن یکی از نشانه‌های برخورداری از کاریزما است. این یعنی شما با کسی که هستید احساس راحتی می‌کنید و از نشان دادن آن به دیگران ترس ندارید.

افراد کاریزماتیک خود واقعی شان هستند. آن‌ها نقاب به صورت نمی‌زنند یا سعی نمی‌کنند خودشان را کسی نشان دهند که نیستند.

آن‌ها واقعی اند و همین واقعی بودن است که دیگران را جذب شان می‌کند.

۸- اعتماد به نفس دارید

اعتماد به نفس مثل آهنربا می‌ماند. اعتماد به نفس داشتن این نیست که مغرور باشید یا سعی کنید بر دیگران تسلط پیدا کنید، بلکه یعنی به خودتان و توانایی هایتان باور داشته باشید.

افراد کاریزماتیک اغلب از خود سطحی از اعتماد به نفس نشان می‌دهند که برای دیگران مجذوب کننده است. آن‌ها با خود راحت اند و از بیان افکار و عقایدشان ترسی ندارند.

اعتماد نفس داشتن این نیست که پاسخ همه‌ی سؤالات را بدانید، بلکه یعنی اینکه آغوش تان به سوی پیش بینی ناپذیری زندگی باز باشد و مشتاق یادگیری باشید.

اگر از آن دست آدم‌هایی هستید که از اعتماد به نفس بی سر و صدا برخوردارند و به خود و دیگران احترام می‌گذارند، این یکی دیگر از نشانه‌های قطعی داشتن کاریزمای ذاتی است.

۹- به دیگران احساس خاص بودن می‌دهید

افراد کاریزماتیک از این توانایی برخوردارند که به دیگران احساس ارزشمند و مهم بودن دهند. منظور نه چاپلوسی یا تحسین دروغین نیست، بلکه تمجید واقعی از دیگران به خاطر کسی که هستند.

آن‌ها جزئیات را به خاطر می‌سپارند، سؤالات فکر شده می‌پرسند و به زندگی دیگران علاقه‌ای واقعی نشان می‌دهند این افراد به شما حس دیده و شنیده شدن می‌دهند.

معنای اصلی کاریزما داشتن اثر مثبت بر دیگران است.

اگر دائماً به اطرافیان تان احساس خاص و ارزشمند بودن می‌دهید، این مهم‌ترین نشانه‌ی برخورداری از کاریزما است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
روزیاتو
مجله زندگی
ارسال نظر