شباهت عجیب دنیای شامپانزه‌ها با انسان امروز !

بر اساس تحقیق جدید شامپانزه‌ها و بونوها {شامپانزه کوتوله}، نزدیک‌ترین اقوام زنده به بشر، طولانی‌ترین حافظه اجتماعی را در میان تمام گونه‌های جانوری روی زمین بعد از انسان دارند.
شباهت عجیب دنیای شامپانزه‌ها با انسان امروز !
کد خبر : ۵۲۵۴۱

تحقیق منتشر شده در مجله Proceeding of the National Academy نشان می‌دهد این دوگونه حافظه‌های بسیار خوبی دارند و قادرند دوستان خود در ۲۶ سال قبل را بشناسند. کشف کلیدی می‌تواند به باز کردن قفل تکامل در بشر منجر شود. «لوئیس» روانشانس دانشگاه برکلی کالیفرنیا و همکارانش ۱۵ شامپانزه و ۱۲ بونو را از انگلیس، بلژیک و ژاپن انتخاب کرده و روی آن‌ها تحقیق کردند.

به هر یک از آن‌ها تصویری از یک حیوان در کنار دو میمون دیگر نشان داده شد که یکی از آن‌ها غریبه بود و دیگری میمونی بود که عضوی از گروه اجتماعی آن‌ها بوده و با میمون زندگی می‌کرد. از فناوری ردیابی چشم برای بررسی میمون‌ها استفاده شد، زیرا در مجموع سه ثانیه به آن‌ها تصاویر نشان داده شد و چیزی که پیدا شد این بود که شامپانزه‌ها و بونوبو‌ها ۱۱ تا ۱۴ درصد بیشتر به تصاویر آشنای قبلی خود نگاه کردند.

کریستوفر کروپنیه، یکی از نویسندگان این مطالعه و روانشناس دانشگاه جانز هاپکینز، به نیوساینتیست گفت: «این تفاوت چندانی با راه رفتن در خیابان در یک شهر بزرگ و مواجه شدن غیرمنتظره با فردی که با او به مدرسه می‌رفتید، ندارد، و شما این کار را انجام می‌دهید».

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر