دستور فوری اردوغان برای استعفای رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه

داستان برگزاری سوپرجام ترکیه وارد ابعاد جدیدی شده و حالا رئیس جمهور ترکیه دستور داده تا رئیس فدراسیون این کشور استعفا دهد.
دستور فوری اردوغان برای استعفای رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه
کد خبر : ۵۲۵۷۸

به ادعای شبکه تلویزیونی TGRT ترکیه، لغو بازی سوپرجام ترکیه که قرار بود در کشور عربستان برگزار شود، حواشی و پیامدهای زیادی به همراه داشته است. از همان زمانی که مسئولین دو تیم گالاتاسارای و فنرباحچه اعلام کردند بدون البسه و پارچه نوشت های مربوط به صدمین سالگرد جمهوریت ترکیه وارد زمین نخواهند شد، مشخص بود این بحران مانع از برگزاری بازی خواهد شد. در نهایت بازی برگزار نشد و بازیکنان و کادر فنی و مدیران هر دو تیم هم همان جمعه شب به ترکیه برگشتند. اما حالا و به ادعای جم کوچوک، خبرنگار معروف شبکه تلویزیونی TGRT، رجب طیب اردوغان دستور استعفای فوری رئیس فدراسیون فوتبال این کشور مهمت بویوک اکشی را بعد از اقدام سیاسی دو باشگاه گالاتاسارای و فنرباحچه در عربستان را داده است.

اگر ادعای این شبکه تلویزیونی ترکیه درست باشد، این امر دخالت صریح دولت و سیاست‌مداران در فوتبال است و فیفا نشان داده به این راحتی‌ها از این مسئله نمی‌گذرد. دخالت اردوغان و دولت ترکیه در امور فدراسیون فوتبال این کشور می‌تواند باعث محرومیت فوتبال ترکیه از رویدادهای بین‌المللی شود. مهمت بویوک اکشی، رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه به دلیل اینکه نتوانست، این قضیه را به درستی مدیریت کند از سوی رسانه‌های ترکیه به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و حالا کار به جایی رسیده که پای اردوغان هم به این ماجرا باز شده است. روابط دو کشور ترکیه و عربستان به تازگی دوباره گرم شده و اردوغان به هیچ‌وجه نمی‌خواهد باعث ناراحتی شریک تجاری مهمی همچون عربستان شود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
طرفداری
مجله زندگی
ارسال نظر