اگر تمایلی به روابط جنسی ندارید، بخوانید + ۵ راه‌حل معجزه‌آسا

تستوسترون پایین، کمبود خواب، افسردگی یا استرس، مصرف مواد الکی،‌ دخانیات و موارد دیگر می‌تواند در کاهش میل جنسی شما تاثیر عمده‌ای داشته باشد.
اگر تمایلی به روابط جنسی ندارید، بخوانید + ۵ راه‌حل معجزه‌آسا
کد خبر : ۵۲۸۵۷

خبرگردون | طبیعی است که گاهی اوقات افراد علاقه‌ به رابطه جنسی را از دست بدهند، اما کاهش میل جنسی در طولانی‌مدت ممکن است یک دلیل زمینه‌ای داشته باشد.

به گزارش خبرگردون، به نقل از وب‌سایت پزشکی healthline، از دست دادن علاقه به رابطه جنسی در طول زندگی امری معمول است و سطح میل جنسی افراد در دوران مختلف متفاوت است. همچنین طبیعی است که علایق شما با همسرتان مطابقت نداشته باشد.

بااین‌حال، کاهش میل جنسی برای مدت طولانی ممکن است برای برخی افراد نگرانی ایجاد کند. اما نگران نباشید چراکه با رفع برخی از بیماری‌ها و ترک برخی از عادات روزمره می‌توانید دوباره به‌روزهای اوج خود برگشته و افزایش میل جنسی داشته باشید.

تستوسترون پایین، کمبود خواب، افسردگی یا استرس، مصرف مواد الکی،‌ دخانیات و موارد دیگر می‌تواند در کاهش میل جنسی شما تاثیر عمده‌ای داشته باشد. همچنین استرس در محل کار، خانه یا در روابط اجتماعی می‌تواند برای هرکسی به‌وجود بیاید اما این‌که یاد بگیرید چطور این استرس به‌درستی کنترل کنید، واقعا به شما کمک می‌کند. 

در ادامه خواهیم گفت که چه مواردی در کاهش میل جنسی شما نقش عمده‌ای را بازی می‌کنند و چگونه می توانید افزایش تستوسترون داشته باشید:

اختلاف با شریک زندگی

برای زنان، احساس نزدیکی مهمترین بخش برای برقراری رابطه جنسی است. جروبحث‌های طولانی، ارتباط ضعیف، احساس خیانت یا عدم اعتماد یا بروز هر موضوع جدی، آنان را از شما دور می‌کند. اگر برگشتن به روال عادی زندگی برایتان سخت شده، بهتر است به جلسات مشاوره دو نفره بروید.

الکل

هرچند نوشیدنی‌های غیرمجاز ممکن است باعث شود راحت‌تر ابراز علاقه کنید اما مصرف نوشیدنی‌های الکی می‌تواند میل جنسی شما را سرکوب کند. کاهش مصرف نوشیدنی‌های الکی و قطع مصرف مواد دخانی می‌تواند معجزه کند.

کم‌خوابی

خیلی دیر به تختخواب رفتن یا خیلی زود از خواب بیدار شدن و یا هر چیزی که باعث به‌هم خوردن استراحت و خواب خوب شبانه بشود، بدون شک بر نیازهای عاطفی شما تاثیر می‌گذارد. به‌طور کل خستگی، احساسات جنسی را سرکوب می‌کند. پس بهتر است در نحوه و ساعت خوابیدن خود تجدیدنظر کنید و برای حل مشکل نزد پزشک بروید.

داروها و کاهش تستوسترون

مصرف برخی داروها می‌تواند سطح تستوسترون را کاهش دهد که به‌نوبه خود ممکن است منجر به کاهش میل جنسی شود. به‌عنوان‌مثال، داروهای فشارخون مانند مهارکننده‌های ACE و مسدودکننده‌های بتا ممکن است از انزال و نعوظ جلوگیری کنند.

سایر داروها یا بیماری‌های که می‌توانند سطح تستوسترون را کاهش دهند عبارت‌اند از:

  • شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی برای مبارزه با سرطان
  • هورمون‌هایی که برای درمان سرطان پروستات استفاده می‌شوند
  • کورتیکواستروئیدها
  • مسکن‌های اپیوئیدی، مانند مورفین
  • یک داروی ضد قارچ به نام کتوکونازول
  • استروئیدهای آنابولیک که ممکن است توسط ورزشکاران برای افزایش توده عضلانی استفاده شود
  • داروهای ضدافسردگی خاص
  • قرص‌های ضدبارداری

به‌طور کل، تعویض داروها یا تغییر دوز آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند، از پزشک خود در این مورد سؤال کنید و به‌هیچ‌عنوان سرخود دارویتان را قطع نکنید. اگر میل جنسی‌تان بلافاصله بعد از مصرف داروهای جدید افزایش پیدا کرد، بازهم با پزشکتان مشورت کنید. البته به هیچ عنوان نیز بدون مشورت با پزشک خود به دنبال قرص افزایش میل جنسی نروید.

پایین بودن تستوسترون

با افزایش سن مردان، سطح هورمون تستوسترون کمی کاهش پیدا می‌کند ولی کاملا از بین نمی‌رود. همچنین اضافه وزن هم می‌توانند روی میل جنسی آقایان و سطح تستوسترون تاثیر گذار باشند، اما شرایط برای همه مردان یکسان نیست. در زنان هم نزدیک شدن به دوران یائسگی می‌تواند عاملی برای کاهش میل جنسی‌شان باشد. توجه داشته باشید که تلاش برای حفظ رابطه عاطفی، افزایش سطح اعتماد به نفس و سلامت کلی بدنی می‌تواند تاثیرات این موارد را به حداقل برساند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر