کانال‌ها و سامانه‌های خبری ساماندهی می‌شوند

معاونت مطبوعاتی اعلام کرده است کانال‌ها و سامانه‌های خبری در راستای اجرای قانون و حمایت از رسانه‌های دارای مجوز در قبال برخی فعالیت‌های غیرقانونی و بدون هویت و نیز کمک به بسط مرجعیت خبری داخلی و فعالیت قانونی در عرصه اطلاع‌رسانی ساماندهی می‌شوند.
کانال‌ها و سامانه‌های خبری ساماندهی می‌شوند
کد خبر : ۵۳۰۲۶

 به همین منظور صاحبان امتیاز رسانه‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع رسانه‌های کشور نسبت به ثبت و معرفی رسمی سامانه‌های خبری و پیوست‌های فضای مجازی متعلق به رسانه خود که در انواع سکو‌ها و کارافزار‌های ایرانی منتشر می‌شوند، اقدام کنند.

صاحبان امتیاز رسانه‌ها از این پس می‌توانند در بخش سامانه خبری، انواع کانال‌ها، کارافزار و اپلیکیشن‌های خبری متعلق به رسانه خود را ثبت کرده و در این مرحله ضمن برخورداری از حمایت‌های قانون مطبوعات، مشمول افزایش ضریب کیفی و مشوق‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای توسعه رسانه‌ای کشور در فضای مجازی شوند.

همچنین نظر به وجود ظرفیت‌های قانونی و وظایفی که در مصوبات شورای عالی فضای مجازی و نیز آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات پیش بینی و به عهده هیات نظارت بر مطبوعات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاده شده است، کلیه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی علاقه‌مند و فعال رسانه‌ای در فضای مجازی و اداره‌کنندگان کانال ها، کارافزار‌ها و سامانه‌های خبری فاقد پروانه فعالیت نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع رسانه‌های کشور نسبت به ثبت درخواست اخذ مجوز فعالیت اقدام کنند.

این مهم در راستای اجرای قانون و حمایت از رسانه‌های دارای مجوز در قبال برخی فعالیت‌های غیرقانونی و بدون هویت و نیز کمک به بسط مرجعیت خبری داخلی و فعالیت قانونی در عرصه اطلاع رسانی کشور انجام می‌شود.

بدیهی است رسیدگی به درخواست‌های فعالیت رسانه‌ای کانال‌ها و سامانه‌های خبری با اولویت انجام می‌گیرد و در صورت احراز شرایط قانونی و تایید صلاحیت، مجوز فعالیت آن‌ها صادر می‌شود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایسنا
مجله زندگی
ارسال نظر