گزارش آگهی

رفع نیاز به آبکاری شیرآلات با رسوب گیری صحیح شیر اهرمی در منزل

آبکاری شیرآلات منزل شما ممکن است، به دلیل مشکلاتی در فرایند آبکاری، دوام کافی و لازم را نداشته باشد یا در اثر روش های نگهداری و رسوب گیری نادرست، دچار مشکل سیاه شدن آبکاری شده باشد.
رفع نیاز به آبکاری شیرآلات با رسوب گیری صحیح شیر اهرمی در منزل
کد خبر : ۵۳۰۲۷

معمولاً، در صورتی که اشکال از فرایند آبکاری باشد و شستشوی شیرآلات با مواد خورنده انجام نشده باشد مشکلات آبکاری مشمول گارانتی است و تولیدکننده محصول معیوب را تعویض می کند. اما اگر آبکاری در اثر نگهداری ناصحیح دچار آسیب شده باشد مسئولیت آن با مصرف کننده است. اگر به دنبال روش آبکاری شیرآلات در منزل هستید احتمالاً یا گارانتی شیرآلات منزلتان به پایان رسیده و یا در اثر شستشوی نامناسب به شیرآلات خود آسیب وارد کرده اید. اما بهترین راه پیشگیری از وارد شدن آسیب به آبکاری با رسوب گیری شیر اهرمی به روش صحیح است.

ترمیم آبکاری شیرآلات می تواند با آبکاری شیرآلات کهنه در خانه انجام شود. امّا اگر شیرآلات مورد نظر قبلاً آبکاری شده اند، آبکاری شیرآلات در منزل به صرفه نیست؛ چراکه به تجهیزات و مواد اسیدی جهت پاک کردن لایه آبکاری قبلی نیاز است. در صورتی که شیرآلات کهنه یا دست دوم شما اصطلاحاً خام است و آبکاری ندارد، با اینکه توصیه نمی شود می توانید رنگ آمیزی شیرآلات را در منزل انجام دهید.

رفع نیاز به آبکاری شیرآلات با رسوب گیری صحیح شیر اهرمی در منزل

آبکاری شیرآلات در منزل

همین ابتدای کار باید بدانید که آبکاری شیرآلات دست دوم یا کهنه در منزل به هیچ عنوان به صرفه و منطقی نیست. شاید به عنوان پروژه ای شخصی یا از روی کنجکاوی جذاب به نظر برسد اما به عنوان راه حلی بهینه در نظر گرفته نمی شود. علت اصلی این موضوع نیاز به تجهیزات اسید شویی و مواد مناسب،‌ جهت برداشتن لایه آبکاری قبلی از روی شیر، است. این موضوع به طور کامل در مقاله آبکاری شیرآلات در منزل مورد بررسی قرار گرفته است. در صورتی که تمایل به آبکاری مجدد شیرآلات خود در خانه دارید می توانید روش زیر را  امتحان کنید:

  1. لوازم غیر برنجی شیرآلات را جدا کنید.
  2. سطح شیر را با سیم ظرفشویی و پاک کننده چربی،‌ مانند مایع ظرفشویی، تمیز کنید تا چربی، زنگ زدگی و هر چه بر روی سطح شیر چسبیده است، از بین برود.
  3. سپس شیر را با دستمالی تمیز کاملاً خشک کنید.
  4. اسپری پرایمر سلف اچ (مخلوطی از زینک و اسید) را خوب تکان دهید و از فاصله 15 سانتی متری و به صورت یکدست و نازک بر روی شیرآلات مورد نظر بپاشید.
  5. 24 ساعت صبر کنید تا پرایمر خشک شود.
  6. اسپری رنگ مورد نظر خود اعم از رنگ روغنی، آکریلیک و سایر رنگ هایی که دیر خشک می شوند را انتخاب کنید و آن را به صورت لایه لایه بر روی شیر اسپری کنید. حتماً به هر لایه حداقل دو ساعت فرصت دهید تا خشک شود. بهتر است از رنگ های لاتکسی که دوام کمتری دارند استفاده نکنید. تعداد لایه ها بسته به رنگ مورد نظر شما می تواند متفاوت باشد.
  7. در لایه آخر از اسپری براق کننده و محافظ استفاده کنید تا نتیجه براق شود و دوام بیشتری داشته باشد.

رفع نیاز به آبکاری شیرآلات با رسوب گیری صحیح شیر اهرمی در منزل

چطور با رسوب گیری صحیح شیر اهرمی از آسیب دیدن آبکاری آن جلوگیری کنید؟

اما موضوع مهم تری که در این بحث مطرح می شود روش پیشگیری از آسیب های احتمالی به آبکاری شیرآلات بهداشتی است. روش صحیح نگهداری و رسوب زدایی شیرآلات چیست و از چه موادی نباید برای رسوب گیری شیرآلات استفاده کرد؟ در بحث رسوب گیری شیر اهرمی انواع روش های جرم گیری شیرآلات آورده شده است. در این بخش مناسب ترین ماده طبیعی برای از بین بردن رسوب شیرآلات و مراحل به کار گرفتن آن آورده شده است.

از بین بردن رسوب شیرآلات، مهمترین عامل حفظ درخشانی و زیبایی شیرآلات است. جرم گیری شیرآلات و رسوب زدایی شیرآلات می تواند با استفاده از روش های خانگی آسان و با کمک موادی مانند سرکه سفید، مایع ظرفشویی و جوش شیرین انجام شود. بهتر است رسوب گیری شیر اهرمی، بسته به میزان سختی آب، در فواصل زمانی صحیح صورت گیرد تا از سفت شدن بیش از حد رسوبات بر روی شیرآلات و یا گرفتگی شیرآلات جلوگیری شود. برای رسوب گیری شیرآلات هرگز سطح آنها را با اسکاچ زبر و یا سیم ظرفشویی نتراشید، چرا که با این کار آبکاری شیر صدمه می بیند.

استفاده از شوینده های صنعتی مانند وایتکس و یا حتی رسوب گیرهای شیرآلات بهداشتی به صورت طولانی مدت بر روی سطح آبکاری باعث وارد آمدن آسیب و پدید آمدن لکه های سیاه می شود که بدون آبکاری مجدد از بین نخواهند رفت.

رفع نیاز به آبکاری شیرآلات با رسوب گیری صحیح شیر اهرمی در منزل

تمیز کردن رسوب شیرآلات با جوش شیرین

یکی از بهترین روش های تمیز کردن شیرآلات،‌ بدون آسیب رساندن به لایه آبکاری آن، استفاده از جوش شیرین است، ‌که به راحتی در هر خانه ای نیز پیدا می شود. برای رسوب گیری شیر اهرمی با جوش شیرین به روش زیر عمل کنید:

  1. دو یا سه قاشق آب گرم را در یک کاسه بریزید.
  2. مقداری جوش شیرین در آن حل کنید و به هم بزنید تا حالتی خمیر مانند به خود بگیرد.
  3. این خمیر را به کمک مسواک نرم و یا حوله نرم و نخی بر روی سطح شیر و شیارها پخش کنید.
  4. بعد از ۱0 تا ۱5 دقیقه بخشی از شیر را چک کنید و در صورت پاک شدن رسوبات کل شیر را آبکشی و خشک نمایید.

در این مقاله به اهمیت نگهداری صحیح و استفاده از روش درست رسوب گیری شیر اهرمی در جلوگیری از آسیب دیدن لایه آبکاری شیرآلات بهداشتی پرداخته شد و امکان آبکاری شیرآلات در منزل مورد بررسی قرار گرفت. فروشگاه آنلاین شیرآلات کاویان، ‌علاوه بر فروش شیرآلات بهداشتی، ‌مقالات بسیاری در زمینه نگهداری و تعمیر شیرآلات تدوین کرده که در افزایش طول عمر شیرآلات و حفظ زیبایی و درخشش آن ها بسیار مفید است.

 

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر