روزانه چند تُن زباله در تهران جمع‌آوری می‌شود؟

شهردار تهران با بیان اینکه استفاده از کودکان کار حوزه پسماند خط قرمز ما است، گفت: در آینده نزدیک با هماهنگی معاونت‌های خدمات شهری، حمل و نقل و امور مناطق چهره شهر تغییر خواهد کرد.
روزانه چند تُن زباله در تهران جمع‌آوری می‌شود؟
کد خبر : ۵۳۲۸۹

شهردار تهران با بیان اینکه استفاده از کودکان کار حوزه پسماند خط قرمز ما است، گفت: در آینده نزدیک با هماهنگی معاونت‌های خدمات شهری، حمل و نقل و امور مناطق چهره شهر تغییر خواهد کرد.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در آئین آغاز عملیات اجرایی نظام تحول امور رفت و روب، نظافت و مدیریت پسماند شهر تهران و بهره‌برداری از کارخانه بازیافت پسماند ساختمانی اظهار کرد: به روح شهیدان، امام شهیدان و همچنین شهدای حادثه تروریستی کرمان درود می‌فرستم. دشمنان روزی از ترس رشادت‌های حاج قاسم سلیمانی خواب نداشتند، امروز هم از زائران او در ترس و هراس هستند.

او در بخشی از صحبت‌های خود درباره زباله‌های پایتخت با اشاره به اینکه روزانه ۷۰۰۰ تن زباله در شهر تهران جمع‌آوری می‌شود و از این میزان ۵۰۰۰ تن به مرکز پردازش آرادکوه منتقل می‌شود، افزود: این انتقال به آرادکوهی که شهروندان تهرانی را آزار می‌دهد و قبله تهران را تحت تأثیر قرار داده، انجام می‌شود. لذا شرایط شهر با این تحول تغییر خواهد کرد. در دولت موضوع برخورد با کسانی که ضایعات را خریداری می‌کنند دنبال شد تا برخورد قانونی با آنها صورت بگیرد. همچنین مقرر شد بخش امنیتی برخورد با شبکه‌های استثمار کودکان را دنبال کند. در طرح تحول، هر منطقه‌ای متولی کارکردهای خاص خود منطقه است.

زاکانی با تاکید بر اینکه تغییر چهره شهر در حوزه زیباسازی هم مسیرش را طی می‌کند، ادامه داد: قطعاً چهره شهر تغییر خواهد کرد. به طوری که در بستر جمع آوری زباله، نوع و مسیر انتقال به جنوب شهر اتفاقات جدیدی در حال رخ دادن است. در زمینه جمع آوری زباله‌های ساختمانی و نوع انتقال آنها نیز همین طور. انشالله در آینده نزدیک با هماهنگی معاونت خدمات شهری، معاونت حمل و نقل و معاونت امور مناطق چهره شهر تغییر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: ما به پیمانکاران به عنوان شرکای خود در شهر نگاه می‌کنیم و از پیمانکاران درخواست می‌کنم حق و حقوق کارگران را متناسب با میزان کاری که انجام می‌دهند، بدهند.

زاکانی تاکید کرد: استفاده از کودکان کار خط قرمز ما است که در قراردادهای جدید به آن اشاره شده است.

شهردار پایتخت به موضوع پسماند ساختمانی هم پرداخت و تصریح کرد: اکنون حدود ۱۰ هزارتن از ۳۰ هزار تن نخاله ساختمانی استحصال می‌شود که با راه اندازی این کارخانه در منطقه چهار در فاز اول سه هزار و ۳۰۰ تن و در ادامه تا هشت هزار تن به این ظرفیت اضافه می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم خداوند متعال ما را در مسیر سید الشهدا قرار دهد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
مهر
مجله زندگی
ارسال نظر