فرانتس بکن باوئر؛ اسطوره فراموش نشدنی فوتبال درگذشت

فوتبال جهان لحظاتی پیش، فرانتس بکن باوئر، اسطوره فراموش نشدنی فوتبال را در سن ۷۸ سالگی از دست داد.
فرانتس بکن باوئر؛ اسطوره فراموش نشدنی فوتبال درگذشت
کد خبر : ۵۳۵۱۳

فرانتس بکن باوئر، اسطوره فوتبال جهان درگذشت، مردی که به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین فوتبالیست‌های تمام دوران شناخته می‌شود و یکی از تنها دو مردی است که به عنوان بازیکن و سرمربی جام جهانی را برده است، در سن ۷۸ سالگی چشم از جهان فرو بست.

بکن باوئر نمادی از فوتبال آلمان است که ۱۰۴ بازی ملی برای آلمان غربی انجام داده است و کاپیتان آن‌ها در جام جهانی ۱۹۷۴ بود، او ۱۶ سال بعد در ایتالیا این افتخار را به عنوان سرمربی تجربه کرد.

فوتبال جهان امروز شاهد درگذشت یکی از موثرترین چهره‌های تاریخ خود است، بازیکن و سرمربی که در بین بیشتر علاقه‌مندان فوتبال چهره‌ای محبوب بود.

او همچنین افتخارات متعدد دیگری کسب کرد، از جمله در دهه ۷۰ که در جام‌های اروپا با بایرن مونیخ هت تریک کرد. بکن‌باوئر که «قیصر» نام داشت، پس از کسب افتخارات بیشتر، از جمله توپ طلا در سال‌های ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶، پس از حضور در نیویورک کاسموس در لیگ فوتبال آمریکای شمالی، در سال ۱۹۸۴ از حضور در مستطیل سبز به عنوان بازیکن کناره‌گیری کرد.

در همان سال او علیرغم اینکه سابقه مربیگری نداشت، سرمربی آلمان غربی شد و کشورش را به فینال جام جهانی ۱۹۸۶ و سپس به جام جهانی ۹۰ ایتالیا رساند و به ماریو زاگالو برزیلی پیوست تا به موفقیت جهانی در زمین مسابقه و همچنین در کنار زمین به عنوان سرمربی دست یابد.

او پس از مدت کوتاهی هدایت مارسی فرانسه، به بایرن مونیخ به عنوان سرمربی بازگشت و این باشگاه را به قهرمانی بوندسلیگا در سال ۱۹۹۴ و جام یوفا دو سال بعد رساند. بکن باوئر همچنین سابقه ریاست در بایرن و نایب رئیس اتحادیه فوتبال آلمان را داشت.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر