چه مردانی برای ازدواج مناسب هستند؟

تفاوت بین یک مرد خوب تا یک شوهر خوب خیلی زیاد است. یک سری از خصوصیات اخلاقی در مردان میتواند زندگی مشترک را برایتان از تلخ و غیر قابل تحمل کند.
چه مردانی برای ازدواج مناسب هستند؟
کد خبر : ۵۳۶۱۳

از کجا می‌فهمید که با قبول کردن حلقه ازدواج یک زندگی سعادتمندانه را انتخاب می‌کنید یا ۲۰ سال بعدی سردرد میگرنی را در کنارش تجربه خواهید کرد؟

از روی تظاهرات بیرونی به سختی می‌توان قضاوت درستی داشت، اما اگر با دقت به نشانه‌های زیر توجه کنید می‌توانید متوجه شوید که این مرد حقیقتا ارزش وقت شما برای همیشه یا هرگز را دارد یا نه؟

با راهنماتو همراه باشید تا این نشانه‌ها را از زبان روان‌شناسان مرور کنیم:

۱. زندگی‌شان مبتنی بر احترام است

این مرد برای خودش و اطرافیانش احترام قائل است. او زیادازحد مهربان یا مهرطلب نیست، اما احترام نگه می‌دارد و محترم است. او در هنگام صحبت کردن با دیگران به چشم‌هایتان نگاه می‌کند و هر قولی که بدهد را عملی می‌کند. متوجه می‌شوید که به دیگران نیز احترام می‌گذارد. این‌طور نیست که وقتی در کنار شماست خودش را عاقل و کاردان نمایش دهد، او ذاتا با همه همین‌طور رفتار می‌کند.

۲. ثبات عاطفی دارد

نکته کلیدی بعدی که باید در همسر آینده‌تان به دنبالش باشید ثبات عاطفی است. برخی از بزرگ‌ترین هنرمندان و نابغه‌های تاریخ چیز‌هایی اختراع کرده‌اند که جهان را تغییر داده، اما شرکای عاطفی خوبی نبودند. توانایی خواباندن طوفان درون و کنترل عواطف و احساسات باید بخشی ضروری از شخصیت کسی باشد که بناست همسر آینده شما باشد. پروفسور روان‌شناسی، گوئیندولین سیدمن، می‌گوید:

«ثبات عاطفی مهمترین ویژگی شخصیت‌ای است که می‌تواند روی روابط ما اثر بگذارد. کسانی که فاقد ثبات عاطفی هستند خیلی سریع‌تر دچار نوسانات خلقی، زودرنجی و اضطراب می‌شوند و خیلی سریع‌تر از کوره در می‌روند ـ همه این‌ها ویژگی‌هایی است که زیستن در کنار این فرد را مشکل می‌کند.»  

۳. حرف و عمل‌اش یکی است

این مرد ادای محترمانه رفتار کردن و منطقی بودن را در نمی‌آورد، او واقعا این‌گونه است. وقتی می‌گوید می‌خواهد کاری انجام دهد، قطعا انجام می‌دهد. رفتار او با ارزش‌هایی که دم از داشتن‌شان می‌زند مطابقت دارد. مردان زیادی آن بیرون هستند که می‌توانند خوب نقش ایفا کنند. اما رفتارشان در جهان واقعی چگونه است؟ وقتی کسی نگاه‌شان نمی‌کند چگونه رفتار می‌کنند؟ این ما را به نکته بعدی رهنمون می‌کند...

۴. خودش را می‌شناسد و از موضع‌اش دفاع می‌کند

مردی که در زندگی باید بخواهید همان کسی است که درباره هویت و خواسته‌هایش تردیدی ندارد. او هویتی محکم و تجربه‌های عمیقی در زندگی دارد که باعث شده خیلی بی‌پروا و محکم از چیزی که می‌خواهد دفاع کند. او هر چیزی را تحمل نمی‌کند و در این راه بسیار مصمم و ثابت‌قدم است که باعث می‌شود تجربه مطمئنی با او داشته باشید.

رندی گانتر، روان‌شناس، می‌گوید: «این روح‌های خوش‌بختی که خودشان را می‌شناسند، می‌دانند چه چیزی را می‌توانند ببخشند، می‌دانند در ازای این بخشندگی چه چیزی می‌خواهند و در راستای انتظاراتی که از دیگران دارند، زندگی می‌کنند، کسانی هستند که رنج ازدست‌دادن را تجربه کرده‌اند و از لذت‌های زندگی حظ وافر برده‌اند.»

«آن‌ها راه تلفیق همه تجربه‌های زندگی در یک ترکیب نسبتا قابل اعتماد را پیدا کرده‌اند.»

۵. مهربان است و ابراز احساسات را بلد است

مردی ارزش وقت و همسری‌تان را دارد که یک تکه چوب بی‌احساس نباشد. او می‌تواند بدون نمایش احساساتش و خالی کردن آن‌ها روی شما، آن‌ها را پردازش کند. درعینِ حال می‌تواند احساساتش را به عمیق‌ترین شکل ممکن ابراز کند و مهربان است. او نشان می‌دهد که به شما اهمیت می‌دهد و داوطلبانه دوست دارد همیشه در خدمت شما باشد. ممکن است که زیاد اهل حرف زدن نباشد، اما تمام سعی‌اش را می‌کند تا احساساتش را ابراز کند و شریکی حقیقی برایتان باشد. این‌طور نیست که هر وقت دلش خواست شما را ببیند، او مرد زندگی شما و همیشه کنارتان است.

۶. دست‌ودلباز است و به دیگران هم فکر می‌کند

مردی می‌تواند شریک زندگی‌تان باشد که دست‌ودلباز باشد و به دیگران نیز فکر کند. او از وقت و انرژی‌اش برای کمک به دیگران هزینه می‌کند و می‌خواهد دیگران نیز لذت ببرند. البته مراقب خودش نیز هست، اما عمیقا می‌داند که فقط او نیست که اهمیت دارد و این آگاهی را با خودش به رابطه نیز می‌آورد.

فارست تالی، روان‌شناس بالینی، می‌گوید:

«کسانی که ماهیت دست‌ودلبازی دارند کم‌تر احتمال دارد که خودشان را مرکز جهان بدانند... اگر می‌خواهید در زندگی با کسی باشید که به جای آنکه اصرار کند مهمترین ماجراجویی زندگی شماست، در کنار شما ماجرا‌های قشنگ خلق کند، حتما شخصی دست‌ودلباز را پیدا کنید.»

۷. هر لحظه با شما بودن برایش ارزشمند است

میزانی که یک مرد برای شما ارزش قائل است در تعیین اینکه می‌تواند همسر خوبی برایتان باشد یا نه دخیل است. به همین دلیل عزت نفس بالا و احساسخ خود-ارزشمندی بسیار مهم است. شما لیاقت هر چیز خوبی که سر راهتان قرار می‌گیرد را دارید و نیاز به مردی دارید که همین‌طور فکر کند.

او آنقدر عاشقتان است که هر لحظه با شما بودن را حقیقتا ارج می‌نهد. احساسی که شما از او می‌گیرید چنین چیزی است: «این مرد اکنون بیش از هر زمانی می‌خواهد با من باشد» و هرگز چنین حسی ندارید که «این مرد برایش فرقی ندارد که با من باشد یا نه.»

۸. رابطه با شما برای او الویت دارد

به زبان عامیانه او به هیچ‌وجه «آویزان» نیست و زندگی خودش را دارد. اما می‌فهمید که با این وجود عاشق شماست. برای او رابطه با شما در الویت است و می‌خواهد به هر طریقی یک زندگی عالی برایتان درست کند. ارتباط‌تان برای او مهم است و برایتان کاملا روشن است که حتی اگر زن جذاب دیگری از راه برسد، او شما را انتخاب می‌کند.

او به خاطر ظاهر یا تفریح زودگذر با شما نیست. رابطه او با شما از آن رابطه‌هایی که افراد فقط وقتی زمان و فضا دارند با هم هستند، نیست. او می‌خواهد با شما باشد و این الویت او در زندگی است.  

۹. به شما گوش می‌دهد و نظرات شما برایش ارزشمند است

حتی وقتی با شما مخالف است صدایتان را می‌شنود. او مشتاقانه با صبوری و بدون اینکه بخواهد مکالمه را به نحوی تغییر دهد که کنترل را دست بگیرد، به شما گوش می‌دهد. به خصوص در تصمیم‌گیری‌های بزرگ آنچه می‌گویید را می‌شنود و حقیقتا روی حرف‌هایتان حساب می‌کند و کار‌ها را به تنهایی آنطور که قبلا انجامشان می‌داد، انجام نمی‌دهد. ممکن است شما در بعضی موضوعات از او بیش‌تر بدانید و او به آسانی دانش شما را می‌پذیرد. او سعی نمی‌کند شما را «مرد-فهم» کند.

۱۰. صبور است و به درازمدت فکر می‌کند

مردان جذاب زیادی هستند که رابطه با آن‌ها بیشتر از یک هفته دوام نمی‌آورد، چون غیرقابل اعتماد هستند. این مردان به دنبال خوشی‌های آنی هستند و تا صحبت از تعهد واقعی به میان می‌آید ناپدید می‌شوند. اما مردی که شایسته شماست، اینطور نیست و دقیقا برعکس است.

او بلندمدت فکر می‌کند و لذت آنی را برای لذت‌های بلندمدت به تعویق می‌اندازد.

۱۱. زود ناراحت نمی‌شود

سازگاری یکی از مهمترین کیفیت‌های رابطه و انتخاب همسر است. مرد توسری‌خور یا مردی که برای به دست آوردن تأیید شما با همه حرف‌های شما موافقت می‌کند را دوست نخواهید داشت. این ویژگی نه تنها جذاب نیست بلکه رقت‌انگیز است. درعوض، مردی می‌خواهید که عموما سازگار است و در ناملایمات اجتناب‌ناپذیر زندگی راحت غمگین نمی‌شود.

اصلا مهم نیست که چقدر جذب مردی شده باشید و چقدر با او صمیمی باشید، اگر قرار باشد مدام در کنار او احساس کنید دارید لبه تیغ راه می‌روید و مدام باید نگران عواطف و احساساتش باشید، برایتان سخت می‌شود.

ست گیلیان، روان‌شناس، می‌گوید: «شرکای عاطفی سازش‌کار دوستی‌های سالم و قوی متعددی دارند و روابط عاشقانه سابق آن‌ها نسبتا خوشایند تمام شده است.»

آن‌ها زودرنج نیستند و شما در کنارشان حس نمی‌کنید که روی شیشه راه می‌روید.

۱۲. به دستاوردهایتان افتخار می‌کند

دستاورد‌های شما مایه افتخار و مباهات اوست و آن‌ها را گرامی می‌دارد. زندگی برای او میدان رقابت یا موقعیتی نیست که یکی از شما بخواهد برای احساس خوشحالی از دیگری جلو بزند. او می‌خواهد جفت‌تان موفق باشید و وقتی به نقاط عطف مهمی در زندگی دست پیدا می‌کنید او حقیقتا خوشحال می‌شود.

 

منبع:راهنماتو 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر