پلتفرم‌ها هم می‌توانند مسابقات جام ملت‌های آسیا را پخش کنند

مدیر کل صدور مجوز ساترا گفت: آی‌فریم مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا که توسط سازمان صداوسیما خریداری شده، به رسانه‌های متقاضی اختصاص می‌یابد.
پلتفرم‌ها هم می‌توانند مسابقات جام ملت‌های آسیا را پخش کنند
کد خبر : ۵۳۷۲۷

حسین زارعی، مدیر کل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا درباره حق پخش مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر به پلتفرم‌های دارای مجوز از ساترا گفت: سازمان صداوسیما به لحاظ قانونی و براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی انحصار حق پخش زنده را در اختیار دارد. یعنی هیچ نهاد و سازمانی بجز سازمان صداوسیما نمی‌تواند به موضوع حق پخش زنده ورود کند. هر پلتفرمی که بخواهد مجوز پخش مسابقات را داشته باشد، باید درخواستش را از طریق یکی از IPTV‌های معاونت فضای مجازی صداوسیما اعلام کنند و حق پخش بازی‌ها را داشته باشند.  

زارعی در پاسخ به این سوال که دریافت مجوز حق پخش چگونه طی می‌شود؟ توضیح داد: پلتفرم‌ها باید با معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما مکاتبه کنند و قرارداد را با یکی از IPTVهای سازمان صداوسیما نهایی کنند. بعد می‌توانند حق پخش مسابقات را داشته باشند.  

مدیر کل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا با بیان اینکه طبق توافقی که AFC و شورای ورزش سازمان صداوسیما انجام داده، حق پخش تلویزیونی مسابقات به سازمان صداوسیما واگذار شده است، توضیح داد: ما هم براساس مصوبه سازمان صداوسیما اعلام کردیم در جهت حمایت از کسب‌وکار و انتشار محتوای صحیح، آی‌فریم مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا را به رسانه‌های درخواست‌کننده می‌دهیم، تا آن‌ها بتوانند مسابقات را پوشش دهند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر از سوی پلتفرم‌ها تخلفی بابت پخش مسابقات بدون درخواست رسمی آنان صورت گیرد، چه برخوردی با آن‌ها می‌شود؟ گفت: اگر تخلفی رخ داد، طبق مقررات رفتار خواهیم کرد، گزارش می‌دهیم و معاونت‌های ذی‌ربط در ساترا این تخلفات را دنبال می‌کنند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تسنیم
مجله زندگی
ارسال نظر