این روش‌ها قدیمی نیستند بلکه مو‌های شما را پرپشت می‌کنند

ریزش مو یکی از مسائلی است که عدۀ زیادی از افراد با آن مواجه هستند و دلایل مختلفی از جمله آلودگی هوا، کمبود برخی ویتامین‌ها، تغذیۀ نامناسب، رژیم‌های سخت، دلشوره و اضطراب و … دارد.
این روش‌ها قدیمی نیستند بلکه مو‌های شما را پرپشت می‌کنند
کد خبر : ۵۳۷۳۴

همۀ ما دوست داریم موهای پرپشت و زیبا داشته باشیم. تغذیۀ مناسب و تأمین ویتامین‌ها، آرامش روحی و تقویت مو باعث می‌شود موهای ریخته دوباره رشد کند. راهکارهایی برای رشد مجدد مو وجود دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

استفاده از آب پیاز

پیاز منبع غنی گوگرد است. این ماده به طور طبیعی به رشد موی سر کمک می کند و از ریزش آن جلوگیری به عمل می آورد. در واقع یکی از دلایل ریزش موی سر، کمبود پروتئین و گوگرد در بدن است. تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد که استفاده از آب پیاز می تواند به جلوگیری از ریزش مو و درمان آن کمک کند. خوردن مرتب پیاز و سیر می‌تواند تا حدودی به شما در درمان ریزش مو کمک کند ولی اگر می خواهید سریع تر به نتیجه برسید، بهتر است یک پیاز درشت را رنده کنید و آب آن را بگیرید، آب پیاز را روی پوست سر خود بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست سر شما بماند و سپس سر خود را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید و موهایتان را خشک کنید. برای حصول نتیجه بهتر می توانید در هفته دو بار، از این شیوه استفاده کنید.

استفاده از سیر

سیر هم مانند پیاز، سرشار از گوگرد است و هم خوردن آن می تواند به ریزش موی شما کمک کند و هم استفاده از ماسک آن. برای استفاده از خواص سیر می توانید چند حبه سیر را له کنید و با مقداری روغن نارگیل ترکیب کرده و به کف سر خود بمالید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت به همان حال باقی بماند و سپس موهای خود را بشویید. از این ماسک می توانید دو بار در هفته استفاده کنید.

 

منبع:مدرسه آنلاین

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر