با این ۴ نکته قد بلندتر دیده می‌شوید

فرض کنید که کفشی با پاشنه ۵ سانتی پوشیده‌اید، یعنی اگر قدتان ۱۵۵ سانت باشد، حالا ۱۶۰ سانت قد دارید. اما، اگر با توهم‌های دیداری بازی کنیم ممکن است حتی بیشتر از این اندازه، بلندقدتر دیده شویم.
با این ۴ نکته قد بلندتر دیده می‌شوید
کد خبر : ۵۳۷۴۷

1. تاثیر مانتو یا لباس رویی در قدبلند دیده شدن

اگر کاتالوگ‌های لباس‌های ترند را ورق بزنید، قطعا با مانتو و پالتوهای اورسایز و بسیار بلند روبه‌رو می‌شوید که اکثرا زیبا هستند. اما، اگر بخواهیم قدبلند دیده شویم باید از مانتو و پالتوهایی که متناسب با سایز ما هستند استفاده کنیم. در برخی موارد نیز انواع کت‌ها برای کسانی که می‌خواهند قدبلندتر دیده شوند، بهتر است. در مورد سایز نیز بهتر است مانتوهایی نه خیلی گشاد و نه خیلی تنگ استفاده کنید.

با این ۴ نکته قد بلندتر دیده می‌شوید

 

در مورد طرح مانتوها نیز بهتر است بیشتر به سراغ خطوط موازی در جهت عمودی برویم و از پوشیدن لباس‌های که طرح‌های بسیار شلوغ دارند بپرهیزیم تا قدبلندتر دیده شویم. اگر بپرسید که چرا طرح شلوغ باعث می‌شود قدمان کوتاه‌تر به نظر برسد، باید به شما بگوییم که طرح‌ها، چشم را در جهت افقی هدایت خواهند کرد (درست مثل کاری که خطوط افقی انجام می‌دهند) در حالی که خطوط عمودی، چشم‌ها را روبه بالا و پایین خواهند کشید و در نتیجه ما قدبلندتر دیده خواهیم شد.

با این ۴ نکته قد بلندتر دیده می‌شوید

2. تاثیر لباس میانی در قدبلند دیده شدن

منظور ما از لباس میانی، لباسی است که زیر مانتو و پالتو می‌پوشیم. حالا باید بگوییم که لباس میانی حتی بیشتر از مانتوها بر قدبلندتر دیده شدن ما تاثیر دارند. بهترین روش این است که لباس میانی مثل شومیز را همرنگ با شلوار در نظر بگیریم و لبه پایینی آن را داخل شلوار قرار دهیم.

با این ۴ نکته قد بلندتر دیده می‌شوید

 

این مساله باعث می‌شود که قد ما بسیار بلندتر به‌نظر برسد. ترفند دیگر نیز این است که لباس میانی ما یقه‌های v شکل داشته باشد. در این صورت قد ما بلندتر به‌نظر خواهد رسید چراکه توهم بالاتنه‌ای بلندتر را در ذهن ایجاد می‌کنند.

3. تاثیر شلوار در قدبلند دیده شدن

هرچه فاق شلوار شما بلندتر باشد، بلندقدتر به‌نظر خواهید رسید. اما، این تمام ماجرا نیست. شما می‌توانید شلوار فاق کوتاه بپوشید در صورتی که شومیز یا لباس شما توهم شلوار فاق بلند را ایجاد کند (مثلا اگر شومیز و شلوار دقیقا همرنگ باشند یا از جلیقه‌های همرنگ شلوار استفاده کنیم).

با این ۴ نکته قد بلندتر دیده می‌شوید

 

بعلاوه، پوشیدن شلوارهای پاچه‌گشاد نیز می‌تواند باعث شود که شما قدبلندتر به‌نظر برسید، اما مدل دوخت شلوار بسیار مهم است. اگر بخش بالایی شلوار کمی تنگ‌تر و بخش پایینی شلوار گشادتر باشد (شلوار بوت کات باشد) توهم قدبلند دیده شدن به‌طور کامل به وجود آمده است.

4. تاثیر کفش در قدبلند دیده شدن

کفش پاشنه بلند که در برنامه همیشگی کسانی که دوست دارند قدبلند دیده شوند وجود دارد، اما اگر نکاتی دیگر را نیز رعایت کنیم، تاثیر کفش پاشنه بلند در قدبلند به‌نظر رسیدن را چند برابر می‌کنیم. مثلا پوشیدن کفش‌های نوک‌تیز می‌تواند باعث شود شما قدبلنرتر دیده شوید. اما، اگر فصل زمستان است، به شما توصیه می‌کنیم که از هیچ‌گونه بوتی که ساق پای شما را قطع می‌کند، استفاده نکنید.

با این ۴ نکته قد بلندتر دیده می‌شوید

در عوض بوت‌هایی بپوشید که تا بالای زانو کشیده می‌شوند یا نیم بوت‌هایی بپوشید که تا یکی دو سانت بالای مچ پا قرار گرفته‌اند. نکته مهم دیگر برای قدبلند دیده شدن به وسیله کفش‌ها، همرنگ انتخاب کردن کفش و شلوار است. (اگر لباس میانیتان هم با شلوار و کفش همرنگ باشد حتما قدبلندتر به نظر می‌رسید.)

 

با این ۴ نکته قد بلندتر دیده می‌شوید

یکی دیگر از نکات برای قدبلند دیده شدن به وسیله کفش، این است که اگر که در فصل تابستان هستیم و قرار است سراغ انواع صندل‌ها برویم، بهتر است رنگ‌هایی را انتخاب کنیم که همرنگ با پوست پا و بدن ما باشند تا پای ما کشیده‌تر دیده شود. اگر اندازه پاشنه کفش یا صندل نیز بلند باشد، تاثیر این ترفند برای قدبلند دیده شدن چندین برابر خواهد بود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر