یک پل قدیمی در این بزرگراه حذف می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از جمع آوری پل بعثت و ساخت یک پل جدید ۱.۲ کیلومتری خبر داد.
یک پل قدیمی در این بزرگراه حذف می‌شود
کد خبر : ۵۳۸۶۲

هادی حق بین در مورد ساخت پل بعثت در منطقه ۱۶ با بیان اینکه در بزرگراه بعثت در محدوده تقاطع با خیابان شهید رجایی رو به روی ترمینال جنوب و در ادامه تقاطع شهید بخارایی بر روی راه آهن و مترو، یک پل داریم که دیگر فاقد استاندارد‌های فنی است، گفت: این که می‌گویم فاقد مشخصات فنی است به این معنا نیست که شهروندان برای تردد نگران باشند، بلکه از این منظر که پروژه به مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای نیاز دارد.

وی تأکید کرد: در سال‌های گذشته این پل خیلی سریع احداث شد و طبق طرح باید پلی ساخته شود که بر این اساس در طرح جدید، یک پل قبل از تقاطع خیابان شهید رجایی شروع و پس از حذف تقاطع خیابان شهید رجایی، از روی مترو و راه آهن عبور می‌کند و پل موجود حذف می‌شود. همچنین در ادامه از جلوی ترمینال جنوب عبور کرده و باعث حذف تقاطع خیابان شهید بخارایی می‌شود و در نهایت طول این پل در حدود ۱.۲ «یک و دو دهم» کیلومتر خواهد بود.

حق بین این پروژه را یکی از پروژه‌های بسیار فنی، با کیفیت و اثرگذار دانست و تأکید کرد: با توجه به اینکه بزرگراه بعثت را در ادامه در تقاطع با بزرگراه نواب و تندگویان داریم، شرایط را تسهیل می‌کنیم چراکه در این محدوده حذف تقاطعات را طبق طرح مصوب داریم. مطالعات این پروژه تکمیل شده و امیدواریم در سال آینده وارد فاز اجرایی پروژه شویم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌توان پل موجود را حفظ کرد؟ ادامه داد: این پل به لحاظ شاخص ها، استاندارد کافی را ندارد و از جهتی به مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای نیاز دارد؛ اما این مقاوم سازی توجیه اقتصادی و فنی ندارد و طبق طرح مصوب باید دو چراغ را حذف کنیم که دو تقاطع اصلی را با خیابان‌های بخارایی و شهید رجایی با احداث این پل که به اصطلاح دو بچه پل هم دارد و یک پل بسیار جامع و کامل است موجب می‌شود که در این منطقه شاهد روان سازی ترافیک و حذف چراغ‌ها شود.

وی در مورد ویژگی‌های این پل گفت:این پل، یک پل عادی و بتنی به طول ۱.۲ (یک و دو دهم کیلومتر) است و طراحیش شرایط پیچیده ندارد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایسنا
مجله زندگی
ارسال نظر