زمان اجرای مصوبه افزایش سن بازنشستگی

سرپرست دبیرخانه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی درباره زمان و جزئیات اجرای مصوبه افزایش سن بازنشستگی توضیحاتی ارائه کرد.
زمان اجرای مصوبه افزایش سن بازنشستگی
کد خبر : ۵۴۰۱۱

سرپرست دبیرخانه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی از احتمال اجرای مصوبه افزایش سن بازنشستگی از ابتدای سال ۱۴۰۳، در صورت نهایی شدن موضوع در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

محمدصادق غلامی، سرپرست دبیرخانه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما آیتمی به نام مستمری جمع در نظام صندوق‌های بازنشستگی داریم که خوشبختانه اخیرا آیین‌نامه طی روز‌های آینده در دولت نهایی می‌شود و این می‌تواند به پیشگیری از ناترازی صندوق‌ها در بحث انتقال سوابق بازنشستگی کمک‌کند.

او درباره میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: بدهی دولت به این سازمان متفاوت است؛ به این دلیل که اخلاف نظری بین دولت و صندوق‌ها وجود دارد.

غلامی همچنین درباره ادغام صندوق‌های بازنشستگی نیز گفت: در دنیا و کشور‌های همسایه تعداد صندوق‌های بازنشستگی بسیار کم است، در ترکیه در مجموع ۳ صندوق مسئولیت ساماندهی نظام رفاهی بازنشستگان را دارند این در حالی است که در کشور، ۱۸ صندوق با ناترازی‌های مختلف فعالیت می‌کنند و البته ادغام این صندوق‌ها یک ضرورت اجنتاب ناپذیر است و باید به سمت نظام جامع یکپارچه تامین اجتماعی در کشور حرکت کنیم.

او ادامه داد: بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی حدود ۷۰۰ همت است و روی عدد اجماعی وجود ندارد.

سرپرست دبیرخانه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه درباره آخرین جزییات مصوبه افزایش سن بازنشستگی گفت: این مصوبه مجلس هم اکنون در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مجمع در حال بررسی است و زمان تصویب آن مشخص نیست.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
فارس
مجله زندگی
ارسال نظر