مسدود شدن ۳۸۰ محور روستایی کشور در پی بارش برف

مدیرکل بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت بر اثر بارش برف در سراسر کشور، ۳۸۰ محور روستایی بسته شده که تا کنون ۲۵۰ محور بازگشایی شدند.
مسدود شدن ۳۸۰ محور روستایی کشور در پی بارش برف
کد خبر : ۵۴۱۲۰

غلامعباس بهرامی‌نیا درباره وضعیت جاده‌های کشور پس از بارش برف بیان کرد: بارش برفی که از روز‌های گذشته شروع شده، شمال غرب کشور به ویژه استان‌های اردبیل و آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و زنجان و حتی محور‌های شمالی در شمال تهران را در برگرفت؛ اما شدت بارش‌ها در سه استان اردبیل، آذربایجان غربی و کردستان بیشتر بوده است.

وی ادامه داد: بارش برف باعث شده دو محور‌های شریانی مسدود شود؛ شامل آزادراه تهران شمال و محور کرج چالوس که امروز قبل از ظهر بازگشایی شدند البته دلیل بسته شدن آن‌ها ریزش بهمن و کولاک شدید و عدم تامین ایمنی کافی بوده است. با وجود محور اردبیل به آستارا به دلیل بارش سنگین برف و کولاک همچنان بسته است که تلاش می‌کنیم این محور را هم در ساعات آینده بازگشایی کنیم.

مدیرکل بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: همکاران ما به‌صورت ۲۴ ساعته مستقر و در حال فعالیت هستند. در مجموع بر اثر بارش برف، ۳۸۰ محور روستایی بسته شده که تا کنون ۲۵۰ محور بازگشایی شدند. سامانه بارشی هم بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در حال پایان است.

بهرامی‌نیا درباره تجربه بارش برف سال گذشته توضیح داد: سال گذشته عمده مشکلی که داشتیم ریزش بهمن بود و همچنین ریزش کوه. به‌دلیل جنس خاک و سنگی که وجود دارد در منطقه شمال کشور باعث می‌شود که کوه ریزش کند. البته دراین مدت کار‌های خوبی انجام شده و کار‌های مربوط‌به لبه‌گیری سنگ و نصب توری‌ها و ایجاد گالری برای جلوگیری از ریزش بهمن در صورتت ریزش سنگ را داشتیم. اما کل این محور نیازمند اعتبارات زیادی است که الان به تمام آن‌ها پاسخگو نیستیم و با توجه به تجربیات گذشته اولویت‌بندی کردیم.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایسنا
مجله زندگی
ارسال نظر