هشدار نارنجی در این استان صادر شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان صادر شده است.
هشدار نارنجی در این استان صادر شد
کد خبر : ۵۴۱۷۰

مهرداد حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار داشت: مطابق پیش‌بینی سازمان هواشناسی و براساس خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی برای روز‌های آینده بیانگر شرایط ناپایدار دریایی خواهیم بود.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با بیان اینکه هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان صادر شده است، افزود: این سامانه سبب وزش باد شدید و مواج شدن دریا خواهد شد و شب دوشنبه تاریخ ۲۵ دی تا صبح پنج شنبه ۲۸ دی ادامه خواهد داشت. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: از ظهر چهارشنبه تا صبح پنج شنبه وزش باد شدید شمال غربی جنوب غربی در محدوده ۵۴ کیلومتر بر ساعت (محدوده ۳۰ نات) و افزایش ارتفاع موج تا ۲۰۰ سانتی متر (۷ پا) در خلیج فارس تنگه هرمز، دریای عمان، سواحل و جزایر در ساعات بعد از ظهر و شب سه شنبه و صبح چهارشنبه با تاکید بر خلیج فارس و تنگه هرمز خواهیم داشت. 


رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده در برخی استان‌ها خبر داد.

حسن‌زاده با تاکید بر اینکه منطقه اثر این سامانه خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان سواحل و جزایر خواهد بود گفت: بر اثر این سامانه اختلال در تردد‌های دریایی شناور‌های سبک و نیمه سنگین و احتمال اختلال در تردد کشتی‌های تجاری، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی وجود دارد. 

وی ادامه داد: توصیه می‌شود از تردد شناور‌های سبک و فعالیت‌های تفریحی و شنا در جزایر کیش، لاوان، سیری، ابوموسی، قشم، هرمز، لارک، هنگام، بندرعباس، پارسیان، بندرلنگه، خمیر، سیریک و جاسک در مدت اعلام شده اجتناب شود. 


فرماندار شهرستان نمین با تاکید بر اینکه بالای ۹۰ درصد از راه‌های روستایی مسدود است افزود: تردد در داخل شهر نمین به سختی و با زنجیر چرخ انجام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناور‌های مسافربری و کشتی‌های تجاری به ویژه در در بنادر غربی استان و خلیج فارس از سوی مسئولان ذی‌ربط اندیشیده شود و اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌های تابعه ضمن آمادگی کامل، هماهنگی لازم را به منظور فراهم کردن تمهیدات لازم از جمله اطلاع رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی و رعایت نکات ایمنی و ... به عمل آورند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تسنیم
مجله زندگی
ارسال نظر