توقف حکم قصاص چشم در مرحله آخر !

مرد جوان که در درگیری خیابانی با مشت آهنین چشم مرد میانجی را کور کرده بود توانست رضایت وی را جلب کند و از قصاص چشم رهایی یابد.
توقف حکم قصاص چشم در مرحله آخر !
کد خبر : ۵۴۸۳۰

رسیدگی به این پرونده از ۹ ماه قبل به دنبال وقوع درگیری میان چند مرد در یکی از خیابان‌های شرق تهران آغاز شد.


در آن درگیری مرد جوانی به نام افشین از ناحیه چشم چپ به شدت آسیب دیده بود که به بیمارستان منتقل شد اما چشم چپ وی به خاطر شدت جراحات تخلیه شد .

وی  در تشریح ماجرا به ماموران گفت :از خیابان عبور می‌کردم که متوجه درگیری دو برادر با یک مرد جوان شدم. من برای میانجگری جلو رفتم تا به دعوا خاتمه دهم اما یکی از دو برادر با مشت به چشمم کوبید و زندگی ام سیاه شد.

 با اطلاعاتی که این مرد به ماموران داده بود آنها به بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته در خیابان پرداختند و رد دو برادر را یافتند.

 یکی از آنها به نام نادر اعتراف کرد با مشت به چشم افشین زده است. وی به بازسازی صحنه جرم پرداخت و افشین درخواست قصاص چشم را مطرح کرد.

اظهارنظر کارشناسان پزشکی قانونی
به این ترتیب پرونده به پزشکی قانونی فرستاده شد تا کارشناسان پس از بررسی اعلام کنند امکان قصاص چشم و رعایت تساوی در قصاص چشم وجود دارد یا نه.

در حالی که کارشناسان پزشکی قانونی اعلام کرده بودند به خاطر تخلیه چشم شاکی،امکان قصاص چشم میسر است نادر توانست رضایت شاکی را جلب کند و از قصاص چشم رهایی یابد .

وی در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

 در این جلسه افشین گفت : باور  کنید من اصلاً نادر و برادرش را نمی‌شناختم و هیچ خصومتی به آنها نداشتم .من از خیابان عبور می‌کردم که متوجه درگیری آنها با یک پسر جوان شدم .من می‌خواستم به دعوا خاتمه دهم .اما دو برادر به سمت محمله ور شدند و نادر با مشت به چشمم زد که موجب کوری چشم چپم شد . حالا از قصاص چشم گذشت کرده ام اما دیه می‌خواهم.

 وقتی متهم روبه روی قضات ایستاد ابراز پشیمانی کرد و گفت :قبول دارم در دعوا با مشت به چشم افشین زدم اما  قصد کور کردن چشم او را نداشتم .من می‌خواستم با مشت به  صورت او ضربه بزنم اما نمی‌دانم چطور شد که دستم با چشم او برخورد کرد و موجب کوری او شد. من پشیمانم و تقاضای بخشش دارم.

 در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر