۵ راز ناگفته و مهم برای اینکه شلخته نباشیم

این واقعیت را بدانید که تمیزی کیفیتی نیست که مردم با آن متولد شوند. بلکه ذهنیت اشتباه، داشتن عادات غلط، استفاده از موادشوینده نامناسب و خرید غیراصولی لوازم منزل، می‌تواند شما را به فردی شلخته تبدیل کند.
۵ راز ناگفته و مهم برای اینکه شلخته نباشیم
کد خبر : ۵۴۹۰۵

خبرگردون | شاید شما هم از آن دسته از افرادی هستید که همواره آرزو می‌کنند کاش خانه‌شان برای همیشه تمیز و دوست‌داشتنی باشد.
به گزارش سایت ریدرز دایجست، داشتن خانه‌ای تمیز کار چندان دشواری نیست، و با رعایت چند نکته ساده آن‌چنان هم دور از دسترس به نظر نمی‌رسد. اما اگر نگران شلختگی منزلتان هستید، ما در ادامه پنج راز ناگفته را برای شما آشکار خواهیم کرد تا با درنظرگرفتن آنان یک‌خانه تمیز داشته باشید.


تمیز متولد نمی‌شوید
اگر خود را فردی تمیز نمی‌دانید، به‌راحتی می‌توانید با این فکر و حرف که شما از همان ابتدا فرد تمیزی به دنیا نیامده‌اید خیال خود و اطرافیانتان را راحت کنید. اما این واقعیت را بدانید که تمیزی کیفیتی نیست که مردم با آن متولد شوند. بلکه ذهنیت اشتباه، داشتن عادات غلط، استفاده از مواد شوینده نامناسب و خرید غیراصولی لوازم منزل، می‌تواند شما را به فردی شلخته تبدیل کند.


فضای باز داشته باشید
اگر شما عادت دارید که وسایل زیادی را در خانه نگه‌دارید و یک کلکسیونر بی‌برنامه هستید، باید این نکته را در نظر بگیرید که این اجناس می‌توانند روی‌هم انباشته و در تمام خانه پخش شوند. نانسی هاورث، یکی از متخصصان معماری از کارولینای شمالی می‌گوید: از قانون، «یکی داخل و یکی خارج» استفاده کنید و زمانی که کالای جدیدی خریداری می‌کنید، وسیله قدیمی‌تر را یا بفروشید و یا اهدا کنید. اگر این وسیله برای شما ارزشمند است، آن را داخل انباری قرار دهید.


خرید اضافه ممنوع!
اگر کشو‌ها و کمد‌های شما مملو از وسیله باشند، بدون شک بعد از مدتی از کانتر آشپزخانه و یا دیگر نقاط خانه سردرمی‌آروند. افرادی که همواره خانه تمیزی دارند، اجازه نمی‌دهند که با خرید‌های اضافی سردرگم شوند. کری هیگینز، بنیان‌گذار وبلاگ Making Lemonade، می‌گوید: وقتی سطوح بزرگ و مسطح را شفاف و تمیز نگه‌دارید، نه‌تن‌ها ازنظر بصری جذاب‌تر می‌شوند، بلکه پاک کردن آن‌ها نیز آسان‌تر است. لوازم‌خانگی را روی کانتر یا روی میز ناهارخوری قرار ندهید.


پروتکل‌ها را رعایت کنید
خانه‌های تمیز به‌طور معجزه‌آسا تمیز نمی‌شوند؛ افراد منظم پروتکل دقیقی برای نگهداری و تمیزی وسایل خود دارند. هیگینز می‌گوید: افرادی که خانه‌های مرتب دارند، معمولاً برنامه‌ای مشخص برای نظافت و تمیز کردن آن هم دارند. به‌عنوان‌مثال، این افراد یک روز مشخص در هفته را برای جاروکشیدن یا شستن لباس‌ها تعیین می‌کنند تا خانه‌تکانی به کاری غول‌آسا تبدیل نشود. گاهی اوقات باید هرروز، کاری کوچک را انجام دهید. برای این کار نیازی نیست که کسی را استخدام کنید، اما یک نظافتچی حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند.


انجام کار‌های کوچک
گاهی اوقات انجام کار‌های کوچک و پیش‌پاافتاده می‌تواند جلوه‌ای بی‌نظیر به خانه شما بدهد؛ پس همیشه به‌دنبال کار‌های بزرگ نباشید. بیلی گدیس، یک سازمان‌دهنده حرفه‌ای و نویسنده کتاب «مامان فنگ شویی»، می‌گوید، مثلاً فقط کافی است کفش‌هایتان را مرتب و تمیز کنید. او ادامه می‌دهد: وقتی کفش‌ها دم‌در می‌مانند، سموم، خاک، برگ‌ها و دیگر مواد به‌سرعت وارد خانه می‌شوند، اما اگر کف آنان را تمیز کنید و درون جاکفشی قرار دهید، دیگر هیچ کثیفی به خانه‌تان وارد نمی‌شود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر