به فینال زودهنگام نزدیک شدیم؛ ایران – ژاپن در یک‌چهارم نهایی؟

با نتایجی که دیروز و امروز در جام ملت‌های آسیا رقم خورد احتمال برخورد ایران و ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، بیشتر از قبل شده است.
به فینال زودهنگام نزدیک شدیم؛ ایران – ژاپن در یک‌چهارم نهایی؟
کد خبر : ۵۵۱۵۴

مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا فردا با برگزاری 4 مسابقه به پایان می‌رسد. تا اینجا مشخص شده است که در مرحله یک هشتم نهایی ایران با سوریه و امارات با تاجیکستان بازی خواهند داشت. صعود تیم‌های قطر، استرالیا، ازبکستان، ژاپن، سوریه و فلسطین به مرحله یک هشتم نهایی هم قطعی شده است.

پیش از شروع جام ملت‌های آسیا، این پیش‌بینی وجود داشت که ایران و ژاپن به فینال مسابقات می‌رسند. این پیش‌بینی البته با این تصور صورت می‌گرفت که هر دو تیم در گروه خودشان سرگروه شوند.

اما با اتفاقاتی که دیروز و امروز در مسابقات افتاد به نظر می‌رسد ملاقات دو تیم مدعی می‌تواند خیلی زودتر اتفاق بیفتد. حتی زودتر از مرحله نیمه‌نهایی. بررسی‌ها نشان می‌دهد احتمال برخورد ایران و ژاپن به هم در مرحله یک چهارم بسیار زیاد است. 

چیزی که باعث شد این اتفاق بیفتد شکست ژاپن مقابل عراق در روز دوم مسابقات مرحله گروهی بود. این شکست باعث شد ژاپن صدرنشینی را از دست بدهد. در گروه C هم ایران طبق پیش‌بینی‌ها موفق عمل کرد و به عنوان صدرنشین به مرحله یک هشتم نهایی رسید.

با دوم شدن ژاپن در گروهش، این تیم در نمودار درختی مرحله حذفی به منطقه‌ای آمد که ایران هم در آن قرار دارد. حالا اگر هر دو تیم بتوانند حریفان‌شان را در مرحله یک هشتم نهایی شکست بدهند در مرحله یک چهارم نهایی به هم برخورد خواهند کرد.

ایران در مرحله یک هشتم باید روز چهارشنبه هفته آینده با سوریه بازی کند. همان روز هم ژاپن باید به مصاف حریفش برود. حریف ژاپن هنوز مشخص نیست اما یکی از دو تیم اردن یا کره جنوبی احتمال بیشتری برای رویارویی با ژاپن دارند که باز هم پیش‌بینی اغلب کارشناسان کره جنوبی است.

حالا اگر ایران و ژاپن موفق شوند در روز چهارشنبه هفته آینده مقابل سوریه و احتمالا کره جنوبی به پیروزی برسند باید در مرحله یک چهارم نهایی با هم بازی کنند. 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
فوتبالی
مجله زندگی
ارسال نظر