یک اتفاق غیرمنتظره و عجیب برای جشنواره فیلم فجر

کمتر از ده روز به برگزاری چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر باقی مانده، اما بنظر می‌رسد هنوز وضعیت برگزاری آرای مردمی در این دوره در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و هیچ اطلاع‌رسانی درباره این بخش صورت نگرفته.
یک اتفاق غیرمنتظره و عجیب برای جشنواره فیلم فجر
کد خبر : ۵۵۱۵۹

کمتر از ده روز به برگزاری چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر باقی مانده اما بنظر می‌رسد هنوز وضعیت برگزاری آرای مردمی در این دوره در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و هیچ اطلاع‌رسانی درباره این بخش صورت نگرفته.

سیمرغ آرای مردمی که در گذشته نه چندان دور جذاب‌ترین بخش جشنواره فجر و تنها بخش این رویداد بود که مخاطبان در آن نقش‌آفرینی داشتند، در دوره‌های اخیر به متزلزل‌ترین بخش جشنواره فجر تبدیل شده تا جایی که در دوره چهلم و پس از مناقشات بر سر اعتبار آن بطور رسمی توسط دبیر وقت حذف و سیمرغ فیلم «ملاقات خصوصی» اهدا نشد و در دوره چهل‌ویکم نیز از جشنواره کنار گذاشته شد تا جشنواره‌های فجر برگزار شده در دولت جدید هیچ کدام سیمرغ مردمی نداشته باشند.

اکنون شنیده می‌شود مدیران فجر۴٢ برای برگزاری این بخش در تعامل با سامانه سمفا به چالش‌های تازه‌ای برخورده‌اند که این جایزه را بار دیگر در آستانه حذف قرار داده. سامانه سمفا در ماه‌های اخیر با مشکلات متعدد قطعی سرور و عدم بروزرسانی آمار فروش فیلم‌ها، موجب گلایه سینماگران شده بود در این شرایط مدیران جشنواره هنوز نتوانسته اند با سامانه جایگزینی برای مدیریت آرای مردمی به توافق برسند تا این جایزه برای سومین سال متوالی در آستانه حذف شدن باشد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر