روایت آیت‌الله هاشمی از اتفاقات بهمن سال ۷۹؛

اقدام قوه قضائیه برای توقیف روزنامه کیهان

آیت الله هاشمی رفسنجانی در چهارم بهمن سال ۷۹ روایت‌هایی از دیدار با مسجد جامعی، الویری و رهبری دارد.
اقدام قوه قضائیه برای توقیف روزنامه کیهان
کد خبر : ۵۵۱۸۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

آقای [احمد]مسجد جامعی، وزیر جدید [فرهنگ و]ارشاد [اسلامی]آمد. از مشکلات کمبود بودجه و توقعات متناقض جریان‌های سیاسی کشور و نیز از اقدام دستگاه قضائی، برای توقیف مجله کیان گفت و همچنین پیغام آیت‌الله میرزا جواد تبریزی [از مراجع تقلید]، در مورد مطالب یک نشریه اهل سنت که منکر شهادت حضرت زهرا (س) شده است. در مورد راهکار‌های مؤثر برای حل مشکلات مانده از دوره آقای [عطاءالله]مهاجرانی [وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی]مشورت کرد. در مورد پرونده آقای مهاجرانی گفت، قرار است آقای خاتمی [رئیس‌جمهور]، هزینه‌های انجام‌شده را برای ختم پرونده، تأیید نماید.

اقدام قوه قضائیه برای توقیف روزنامه کیهانآقای [مرتضی]الویری [شهردار تهران]آمد. از ناکارآمدی شورای [اسلامی]شهر تهران که اغلب‌شان به امور اجرایی آشنا نیستند، گفت و مشکل خود شورا که پس از قهر کردن آقای [عباس]دوزدوزانی، رئیس شورای شهر، آقای [رحمت‌الله]خسروی را انتخاب کرده‌اند و آقای دوزدوزانی، اکنون شکایت کرده و آن کار را خلاف قانون می‌داند، چون استعفا نکرده است. از اوضاع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور، اظهار نگرانی شدید کرد. دولت را ناکارآمد می‌داند، چون خودش در جلسه [هیئت]دولت شرکت می‌کند، گفت که قادر به تصمیم‌گیری در امور پیچیده نیستند و هماهنگی ندارند و اقدامات جناح راست و قوه قضائیه و... را هم باعث مشکلات بیشتر می‌داند. گفت، عده زیادی از نیرو‌های مستقل انقلاب، مثل او فکر می‌کنند و از من خواست که برای نجات انقلاب از این وضع فکری بکنم.

ظهر، محسن آمد و گزارش معاینه و معالجه پای فاطی در سوئیس را داد. عصر، آقای [مهدی]غیوران [از مبارزان پیشکسوت دوران انقلاب]آمد و پیشنهاد نمود که به او حکمی داده شود تا بتواند بسیاری از زندانیان چک‌های بی‌محل را به مرخصی بیاورد برای نجات آن‌ها و به پول رسیدن طلبکاران، با طلبکاران‌شان به توافق برساند.

نسبت به مصوبه مجلس، در مورد قابل خرید شدن زندان‌های تا پنج سال، اظهار مخالفت کردند و گفتند، بعید است شورای نگهبان بپذیرد. درباره تحصن جمعی از دانشجویان [دفتر]تحکیم وحدت در مقابل مجلس، روی مخالفت با احکام دادگاه‌ها به عنوان اقدامی در جهت تُند شدن مواضع جریان‌ها در مقابل یکدیگر، مذاکره شد. خبر رسید که تیم منافق [سازمان مجاهدین خلق]که اخیراً خمپاره به نیروی انتظامی و دادگاه انقلاب زده، در برخوردی با [وزارت]اطلاعات، دستگیرشده‌اند و خانه امن آن‌ها کشف شده است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر