چرا دوباره لازم است که ماسک بزنیم؟

درست است که یک جور‌هایی پای هر چی ماسک بود را از خانه و زندگی‌مان بریدیم و همین که چند ماه پیش وزارت بهداشت اعلام کرد دیگر لازم نیست در مکان‌های عمومی ماسک بزنید، هر چی ماسک بود را به زباله‌دان تاریخ ریختیم، اما زمستان است و بیماری‌های تنفسی‌اش.
چرا دوباره لازم است که ماسک بزنیم؟
کد خبر : ۵۵۴۴۵

امسال هم که علاوه بر کرونا که اگر چه ضعیف اما همچنان هست، آنفلوآنزا و کلی بیماری تنفسی دیگر هم وارد کشور شده و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را پر و خالی می‌کند.

بنابراین وزارت بهداشت دوباره بر ضرورت استفاده از ماسک در محیط‌های بسته و تجمعات تأکید کرده و از ورزشکاران یا کسانی که به باشگاه‌های ورزشی، سالن‌های بدنسازی، استخرها و مراکز تفریحی، آبی و حتی استادیوم برای تماشای فوتبال یا والیبال یا ورزش‌های تیمی دیگر می‌روند، خواسته که در فضاهای بسته مراقب بیماری‌های تنفسی باشند و دوباره ماسک بزنند.

ضمن اینکه باید شستن دست‌ها و اگر آب در دسترس نبود یا امکان شست‌وشو نبود، استفاده از ضدعفونی‌کننده‌های دست که در زمان کرونا هم خیلی مرسوم شده بود کماکان در دستور کار قرار گیرد. در محیط‌های عمومی هم اجسامی که پُراستفاده هستند، مثل دستگیره‌های در و شیرهای آب در سرویس‌های بهداشتی لازم است حتما قبل از استفاده شست و شو شوند یا از متولیان درخواست می‌کنیم آنها را خوب نظافت کنند و گندزدایی بموقع را انجام دهند و بعد استفاده کنیم.

خلاصه که بیماری‌های تنفسی و عفونی به ‌شدت واگیردار هستند و به‌خاطر سلامتی خودمان و اطرافیانمان هم که شده، بهتر است بار دیگر ماسک‌ها را به زندگی‌مان راه بدهیم.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر