معجزه مصرف این خوراکی‌ها در صورت فشارخون بالا

فشار خون به بیماری مدرنی در عصر ما تبدیل شده است که اصلا سن و سال نمی‌شناسد و گریبان پیر و جوان را می‌گیرد! شاید به نظر ساده بیاید، اما اینکه خون شما با چه میزان فشاری از رگ‌هایتان عبور کند اهمیت حیاتی در زندگی و سرنوشتتان دارد.
معجزه مصرف این خوراکی‌ها در صورت فشارخون بالا
کد خبر : ۵۵۴۹۸

«فشار خونت بالاست؟ خب دارو بخوری کافیه دیگه!»

فشار خون به بیماری مدرنی در عصر ما تبدیل شده است که اصلا سن و سال نمی‌شناسد و گریبان پیر و جوان را می‌گیرد! شاید به نظر ساده بیاید، اما اینکه خون شما با چه میزان فشاری از رگ‌هایتان عبور کند اهمیت حیاتی در زندگی و سرنوشتتان دارد! اگر خوب به آن دقت کنید با یک پارگی کوچک تمام زندگی شما زیر و رو خواهد شد! پس پرفشاری را جدی بگیرید و علاوه بر دارو‌هایی که پزشک برایتان تجویز می‌کند حتما به فکر تغذیه مناسب هم باشید.


به گزارش راهنماتو، مادربزرگ مرحومم همیشه معتقد بودند غذا خوردن از هر چیزی مهم‌تر است! پزشکان سنتی هم همه بر این باور هستند که مهمترین مساله در حفظ سلامت ما این است که چه چیزی می‌خوریم و چقدر می‌خوریم! اهمیت این نکته آنقدر بالاست که شما وقتی فشار خونتان بالاست با یک سری خوراکی‌ها می‌توانید در کنار دارویی که مصرف می‌کنید آن را سریعتر کنترل کرده و به پایین هدایت کنید! درعین حال با خوراکی نامناسب می‌توانید فشار خونتان را به راحتی به سمت بالا سوق بدهید! پس حواستان به این مساله باشد که نقش کلیدی در زندگی شما دارد!

اگر شما هم دچار فشار خون بالا هستید لازم نیست مضطرب شده و به این فکر بیفتید که خب حالا چه کار کنم؟! هیچی نخورم؟! نه! این که شما درگیر این مشکل باشید دلیل نمی‌شود تمام در‌ها را به روی خودتان ببندید. بهتر است چند مورد را خوب به خاطر بسپارید و در کنار آن فعالیت بدنی و تحرک هم داشته باشید. مطمئن باشید فعالیت روزانه بدنی خیلی زیادتر از آنچه فکر کنید به درد شما می‌خورد، یکی از مشکلات اصلی در اکثر بیماری‌ها به همین یکجا نشستن‌ها و بی تحرکی‌ها برمی‌گردد.

نمک همیشه به عنوان بالا برنده فشار خون مطرح بوده و مدال دار است! اما آیا باید فردی که فشار خون بالا دارد اصلا نمک نخورد؟!

به طور کلی هرچیزی که سدیم داشته باشد می‌تواند فشار شما را بالا ببرد پس بهتر است سدیم را کمتر مصرف کنید. نمک هم برای همین خیلی مورد تاکید است.

حتما روی مواد غذایی آماده و نیمه آماده‌ای را که میخرید بخوانید تا از میزان سدیم آن مطلع شده و بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که آن را بخورید یا خیر! غذا‌هایی که ۵ درصد یا کمتر سدیم دارند برای شما مناسب هستند.

غذا‌های کنسروی میزان سدیم بالایی دارند پس لطفا از آن‌ها چشم پوشی کنید!

فست فود‌ها نقش زیادی در بالا بردن فشار خون دارند، گاهی هم پا روی دلتان بگذارید!

همان قدر که میزان بالای سدیم برای فشار خون مضر است مصرف مناسب پتاسیم، منیزیم و فیبر می‌تواند به کاهش فشار خون کمک زیادی بکند. این مواد غذایی را حتما در رژیم روزانه‌تان قرار بدهید و از تاثیر آن بر کنترل فشارخونتان لذت ببرید!

مغز کدو تنبل
سرشار از منیزیم و پتاسیم و فیبر است و گزینه‌ی خیلی خوبی برای پایین آوردن فشار خون! عروق خونی شما را به آرامش عجیبی می‌رساند!

لوبیا
نقش آن را در پایین آوردن فشار خون دست کم نگیرید!

عدس
فیبر بالای عدس یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاهش فشار خون است!

پسته
پتاسیم موجود در پسته برای سلامت شما و تنظیم فشار خونتان نقش اساسی بازی می‌کند.

کرفس
در هر رژیم لاغری و کاهش چربی نقش کرفس به خوبی مشهود است! برای داشتن ماده‌ای به نام فتالید، کرفس می‌تواند به کاهش فشار خون شما کمک شایانی بکند.

میوه
میوه‌هایی مانند سیب، زردآلو، موز، انگور، انبه، خربزه، هلو، پرتقال، توت فرنگی و نارنگی برای رژیم کاهش فشار خون خیلی مناسب هستند.

ماست بدون چربی
ماست بدون چربی برای اینکه فشار خون شما را پایین بیاورد خیلی مهربانانه عمل می‌کند. هنگامی که با عجله می‌خواهید فشار خون خود را کنترل کنید می‌توانید ماست را در پارچه نخی تمیزی قرار بدهید و آبی که از آن چکیده می‌شود را جمع کرده و بخورید. آب ماست بسیار زیاد در کاهش فشار خون شما مفید عمل می‌کند.

سبزیجات
هویج، چغندر، کلم بروکلی، لوبیا سبز، نخود سبز، کلم و اسفناج هم برای شما که فشار خون بالا دارید مناسب هستند.

با یک نگاه به طبیعت متوجه شدید به راحتی می‌توانید با استفاده مناسب از مواد غذایی مفید و دوری از یکسری عادات رفتاری و تغذیه‌ای فشار خونتان را کنترل کنید. سعی کنید در کنار همه‌ی این خوراکی‌ها از خوردن حرص و جوش هم خودداری کرده تا میزان استرس شما سلامتتان را به خطر نیندازد!

 آب چغندر و آب انار
هنگامی که فشار خون شما بالا رفته است نوشیدن یک لیوان آب چغندر تازه و آب انار طبیعی می‌تواند کمک زیادی به شما برساند!

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر