برای داشتن چهره‌ای زیبا ، چند ثانیه شستن صورت کافی است ؟

اما وقتی که درباره شیوه‌های شستن پوست صورت یا مسائل مرتبط با آن صحبت می‌کنیم، اطلاعات نادرست همچنان زیاد هستند و بعضی افراد نیز همچنان این اطلاعات نادرست را پیگیری می‌کنند.
برای داشتن چهره‌ای زیبا ، چند ثانیه شستن صورت کافی است ؟
کد خبر : ۵۵۵۲۵

تا به امروز دیگر همه ما با اهمیت شستن پوست صورت کاملا آشنا شده‌ایم. پس بعید است که کسی نداند که شستن روزانه پوست صورت (۱ بار صبح و ۱ بار شب) باید یکی از گام‌های اصلی در برنامه مراقبت از پوست باشد.

اما وقتی که درباره شیوه‌های شستن پوست صورت یا مسائل مرتبط با آن صحبت می‌کنیم، اطلاعات نادرست همچنان زیاد هستند و بعضی افراد نیز همچنان این اطلاعات نادرست را پیگیری می‌کنند. به همین دلیل هم در این مطلب از متخصصان پوست‌ومو درباره مدت‌زمان لازم برای شستن پوست صورت سوال کرده‌ایم.

دکتر ترزا سانگ، متخصص پوست‌ومو می‌گوید که روند شست‌وشوی پوست صورت به‌طور کلی نباید خیلی طول بکشد، اما نباید هم بیش‌ازحد کوتاه و بی‌دقت انجام شود. پس ابتدا باید شوینده یا پاک‌کننده را روی صورت پخش کنید و ماساژ بدهید تا به‌خوبی کف کند. همین روند طبیعتا چند ثانیه طول می‌کشد. بعد باید شوینده کف‌کرده را روی تمامی صورت پخش کنید و ماساژ بدهید. این کار هم باید بین ۳۰ تا ۶۰ ثانیه طول بکشد.

دکتر ماریسا گارشیک، متخصص پوست‌ومو هم می‌گوید که اگر از شوینده‌های دارویی مانند بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک استفاده می‌کنید، باید مطمئن شوید که حجم شوینده یا پاک‌کننده استفاده‌شده کافی است، زیرا شوینده تجویزشده فقط در این صورت می‌تواند اثربخشی مطلوب داشته باشد. به‌گفته این متخصص پوست‌ومو، شستن پوست صورت باید ۶۰ ثانیه طول بکشد.

البته نوع پوست بعضی افراد و میزان ترکیبات آرایشی روی پوست صورت، دو عاملی هستند که می‌توانند شرایط را تغییر بدهند. به‌گفته متخصصان پوست‌ومو، افراد دارای پوست خشک و حساس معمولا بهتر است که شستن پوست صورت را به ۳۰ ثانیه محدود کنند، زیرا تماس آب و سورفکتانت‌ها با پوست آن‌ها می‌تواند مشکل خشکی پوستشان را بدتر کند.

اما اگر کسی پوست چرب داشته باشد یا اگر ترکیبات آرایشی زیادی را روی صورتش قرار داده باشد، به احتمال زیاد باید بیشتر از ۶۰ ثانیه برای شستن پوست صورتش وقت بگذارد.

دکتر بروک جفی، متخصص پوست‌ومو هم تاکید می‌کند که پوست صورت در این شرایط معمولا بعد از ۲ دقیقه به‌خوبی پاک می‌شود.

امروزه شوینده‌های آبرسان ویژه‌ای برای پوست‌های خشک و حساس طراحی شده‌اند که برپایه فوم تولید می‌شوند. این شوینده‌ها معمولا از اسید هیالورونیک، سرامیدها، اسکوالان و تری‌گلیسرید‌ها برای تسکین‌بخشی به سد دفاعی پوست استفاده می‌کنند و آبرسانی باکیفیتی را برای پوست به انجام می‌رسانند.

توانایی این محصولات برای تجزیه ذرات آلودگی، چربی‌ها و ترکیبات آرایشی هم بالا است. پس اگر دارای پوست خشک و حساس هستید و با شوینده‌های معمولی مشکل دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما این شوینده‌های ویژه را امتحان کنید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
سلامت
مجله زندگی
ارسال نظر