خسارت ۳۰۰ میلیون دلاری به اموال بازنشستگان!

نماینده شرکت نویدزرشیمی خسارت ۳۰۰ میلیون دلاری به اموال بازنشستگان زده است.
خسارت ۳۰۰ میلیون دلاری به اموال بازنشستگان!
کد خبر : ۵۵۵۶۱

محمود مجیب، نماینده شرکت نوید زرشیمی برای خسارت ۴۰ میلیون دلاری به پتروشیمی امیرکبیر به حبس محکوم شده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است، محمود مجیب، عضو سابق هیات مدیره پتروشیمی امیرکبیر که به عنوان نماینده شرکت نویدزرشیمی در امیرکبیر حضور داشت، به دلیل ایراد خسارت عمدی به شرکت پتروشیمی امیرکبیر و ایجاد منافع ناحق برای نویدزرشیمی با رای قطعی دادگاه تجدیدنظر به مجازات حبس تعزیری محکوم شده است.

میزان خسارت وارده از این ناحیه بیش از ۴۰ میلیون دلار برآورد شده است. همچنین در پرونده‌ای دیگر نیز به دلیل نحوه محاسبه هزینه حمل بیش از ۳۰۰ میلیون دلار به امیرکبیر زیان وارد شده و در مقابل منافع آن عاید نویدزرشیمی به عنوان بخش خصوصی پرحاشیه شده است.

شرکت نوید زرشیمی که از سهامداران خصوصی امیرکبیر و صاحب یک کرسی در هیات مدیره است، از ۱۸ سال گذشته قراردادی با این مجتمع داشته که طی آن نسبت به خرید محصول پرتقاضای پرو پیلن اقدام می‌کرده است. در طول این سالها؛ پرو پیلن را با قیمت گذاری غیرواقعی و به قیمت کمتر از عرف بازار خریداری کرده و در مجموع حدود ۳۱۶ میلیون دلار کمتر از ارزش محموله‌های دریافتی به پتروشیمی امیرکبیر پرداخت کرده است. این فساد ستیزی نتیجه پیگیری تیم مدیریتی امیرکبیر و جدیت در اقدامات سازمان بازرسی است و امید آن می‌رود به زودی شاهد وصول مبالغ موصوف به نفع بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی باشیم. سهام پتروشیمی امیرکبیر متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است که از سود آن، حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر