غذاهای ویژه برای مقابله با التهاب زمستانی

کد خبر : ۵۵۸۰۶

اما چرا سرما باعث التهاب و خستگی می‌شود؟ در هوای سرد کمتر از خانه خارج می‌شویم و بنابراین کمتر در معرض نور خورشید قرار می‌گیریم که این مساله می‌تواند منجر به کاهش سطح ویتامین D در بدن ما شود و می‌تواند بر الگوهای فعالیت بدنی تأثیر و بر عملکرد سیستم ایمنی تأثیر بگذارد و التهاب را افزایش دهد. علاوه بر این، مصرف غذاهایی سرشار از قندهای تصفیه شده و چربی‌های ناسالم در طول ماه‌های زمستان نیز می تواند منجر به التهاب شود. در این مطلب به برخی از غذاهای رایجی که می‌توانند به طور طبیعی التهاب ناشی از سرمای زمستان را درمان کنند، اشاره کرده‌ایم.

ماهی‌های چرب

اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی‌هایی مانند سالمون و ساردین دارای اثرات ضد التهابی هستند. آن‌ها می‌توانند به کاهش التهاب در بدن و حمایت از سلامت قلب کمک کنند.

توت‌ها

 

زغال اخته، توت فرنگی و سایر انواع توت ها سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی به نام فلاونوئیدها هستند که اثرات ضد التهابی دارند.

سبزیجات

سبزی‌های تیره مانند کلم پیچ، اسفناج و چغندر سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که ممکن است به کاهش التهاب کمک کنند.

زردچوبه

کورکومین، ترکیب فعال موجود در زردچوبه، به دلیل خواص ضد التهابی قوی خود شناخته شده است. زردچوبه را برای کاهش التهاب زمستانی می‌توان به غذا اضافه کرد یا به عنوان مکمل مصرف کرد.

آجیل و دانه‌ها

بادام، گردو، دانه چیا و دانه کتان حاوی چربی‌های سالم و آنتی اکسیدان‌هایی هستند که ممکن است به کاهش التهاب کمک کنند. آن‌ها همچنین فیبر و سایر مواد مغذی ضروری را فراهم می‌کنند.

روغن زیتون

روغن زیتون فرابکر سرشار از چربی‌های تک غیراشباع است و حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که می تواند به مبارزه با التهاب کمک کند. این یک عنصر اصلی در رژیم غذایی مدیترانه‌ای است که اغلب با اثرات ضد التهابی همراه است.

زنجبیل

زنجبیل برای قرن‌ها به دلیل خواص دارویی از جمله اثرات ضد التهابی مورد استفاده قرار گرفته است. می‌توان برای کاهش اثرات التهاب زمستانی آن را به هر دو غذاهای شیرین و شور اضافه کرد یا به عنوان چای مصرف کرد.

منبع :
همشهری
ارسال نظر