وزیر آموزش و پرورش: ۷۲ هزار معلم استخدام خواهند شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال آینده ۷۲ هزار نیروی معلم استخدام خواهیم کرد و خوشبختانه به برکت انقلاب و خدمات دولت سیزدهم در دورترین و سخت گذرترین مناطق کشور نیز معلم داریم.
وزیر آموزش و پرورش: ۷۲ هزار معلم استخدام خواهند شد
کد خبر : ۵۵۹۸۳

رضا مراد صحرایی عصر امروز (دوازدهم بهمن‌ماه) در نشست با دانش‌آموزان نخبه هرمزگان در بندرعباس افزود: با راه افتادن جریان مدرسه سازی در فاصله زمانی معین، مدارس نوسازی و تجهیز می‌شوند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش سازمان عظیمی است به طوری که ۴۰ درصد کل نیرو‌های دولت در این نهاد آموزشی و پرورشی مشغول به خدمت هستند و این نشان از ظرفیت عظیم دستگاه تعلیم و تربیت است.

وزیر آمورش و پرورش ادامه داد: در سال آینده ۷۲ هزار نیروی معلم استخدام خواهیم کرد و خوشبختانه به برکت انقلاب و خدمات دولت سیزدهم در دورترین و سخت گذرترین مناطق کشور نیز معلم داریم.

صحرایی تصریح کرد: معلمانی داریم که همراه با ایل نشینان کوچ می‌کنند، معلمانی داریم که در کلاس‌هایی که تنها یک یا ۲ دانش آموز، تدریس می‌کنند، معلمانی داریم که در مناطقی مشغول به علم آموزی هستند که از حداقل امکانات نظیر آب و برق نیز محروم هستند و این موارد حاکی از عشق معلمان به دانش آموزان است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در زمان پیش از انقلاب از هر ۲ نفر، تنها یک نفر سواد داشته است، اما اکنون نرخ باسوادی در کشور به ۹۸ درصد رسیده است و این مصداق عینی خدمات انقلاب اسلامی در راستای پیشرفت و توسعه کشور است.

یک پنجم افتتاح مدارس در کشور به هرمزگان اختصاص یافته است

مقام عالی وزارت با اشاره به اینکه نهضت مدرسه سازی در کشور جریان یافته است، بیان کرد: در دهه فجر امسال به صورت همزمان در سراسر کشور یکهزار مدرسه افتتاح خواهد شد که ۲۰۰ باب آن در هرمزگان است و این نشان می‌دهد که در دولت سیزدهم محرومیت زدایی به خوبی محقق شده است.

وی با اشاره به سرانه فضای آموزشی در کشور گفت: سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در کشور ۵/۲۳ مترمربع است که این سرانه در استان هرمزگان ۴/۸۰ است.

صحرایی ادامه داد: خوشبختانه در دولت سیزدهم مدرسه سازی در استان هرمزگان، شتاب زیادی گرفته است؛ به طوری‌که در طول چند روز اخیر یک پنجم تمام افتتاحیه‌های مدارس به هرمزگان اختصاص یافته است.

هرمزگان در توسعه هنرستان‌ها در کشور حرف اول را می‌زند

وی ادامه داد: با درایت استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان، هرمزگان در توسعه هنرستان‌ها در کشور اول است و هیچ کمبود هنرستانی در این استان وجود ندارد؛ بنابراین باید تمامی تمرکز مسئولان بر تجهیز کردن و ایجاد رشته‌های جدید در هنرستان‌ها باشد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایسنا
مجله زندگی
ارسال نظر