بازداشت رییس باند گروگانگیران خشن که ۴ گروگان را کشته بودند

یک عضو باند آدم‌ربایی در نیجریه که ۹ نفر را گروگان گرفته و ۴ نفر را کشته بود، توسط پلیس دستگیر شد. به گزارش رسانه‌های نیجریه، چند روز قبل پلیس نیجریه در جریان ربوده شدن اعضای خانواده یک پزشک سرشناس به نام الحاجی منصور الکادریار در حومه شهرک بواری در ابوجا پایتخت نیجریه قرار گرفت.
بازداشت رییس باند گروگانگیران خشن که ۴ گروگان را کشته بودند
کد خبر : ۵۶۰۱۰

آدم‌ربایان در تماس با خانواده این پزشک ۳ میلیون دلار در قبال آزادی گروگان‌ها خواسته بودند. کارآگاهان پلیس نیجریه با به دست آوردن سرنخ‌هایی یکی از آدم‌ربایان به نام بلو محمد ۲۸ ساله را شناسایی کردند. در حالی که پلیس درصدد پیدا کردن مخفیگاه محمد بود، ۶ گروگان‌گیری دیگر نیز به پلیس نیجریه گزارش شد. در این مرحله پلیس متوجه شد گروگان‌ها در جایی در ایالت کادونا نگهداری می‌شوند.

آدم‌ربایان برای ۹ گروگان خود ۷۸۰هزار دلار مطالبه کرده بودند. جست‌وجو برای پیدا کردن مخفیگاه آدم‌ربایان ادامه داشت تا اینکه پلیس توانست در ۲۰ ژانویه بلو محمد را در یک هتل در منطقه تافا، کادونا دستگیر کند و در بازرسی از اتاق او در هتل ۲هزار و ۴۷۰ دلار کشف شد که حاصل از باجگیری از خانواده گروگان‌ها بوده است. بلو محمد ضمن معرفی ۵ همدستش در بازجویی‌های پلیس اعتراف کرد که همدستانش ۴ نفر از گروگان‌ها را در ۱۳ ژانویه در اردوگاه کشته‌اند و آن‌ها عضو یک باند بزرگ آدم‌ربایی در نیجریه هستند که از این راه درآمد دارند. با اعترافات محمد و همکاری او با پلیس نیجریه، اردوگاه گروگان‌گیران شناسایی شد و گروگان‌های زنده آزاد شدند و پلیس اردوگاه آن‌ها را منهدم کرد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر