این ۶ صبحانه رو هرگز فراموش نکنید!

یکی از وعده‌های اصلی غذایی صبحانه است. البته این به منظور مهم نبودن ناهار و شام نیست! در تمام رژیم‌های سالم غذایی هر سه وعده غذایی لحاظ شده است و حتی میان‌وعده‌ها هم باید به موقع خورده شوند!
این ۶ صبحانه رو هرگز فراموش نکنید!
کد خبر : ۵۶۰۸۳

گر شما دوست دارید صبح را با انرژی کافی شروع کنید که در عین سالم بودن مواد غذایی، برای تناسب اندامتان هم مفید باشد و اگر ورزش می‌کنید تداخلی در آن ایجاد نکند بهتر است حواستان به مواد دریافتی باشد. این چند مورد را ببینید و صبحانه‌هایتان را براساس این مواد برنامه ریزی کنید تا هم پروتئین کافی به بدنتان برسد و هم کربوهیدرات و کلسیم خوبی دریافت کنید!

اوتمیل پروتئینی

اوتمیل را دیگر همه می‌شناسند. پایه اصلی این صبحانه با جو دوسر پرک است که بی نهایت در حفظ رژیم و گرسنه نشدن شما موثر عمل می‌کند.

مدل‌های مختلفی می‌توانید اوتمیل را تهیه کنید اما اوتمیل پروتئینی پیش روی شما یکی از بهترین پیشنهادات است که انرژی شما را به صورت کامل تامین می‌کند.

50 گرم جود دوسر پرک را به همراه 10 عدد بادام درختی خام و 250 میلی لیتر شیر میل کنید. اگر دوست دارید کمی شیرین باشد یک قاشق غذاخوری عسل سالم و طبیعی هم برای شما مناسب است. اینکه شیر را با جود دوسرپرک گرم کنید و این اوتمیل را به صورت گرم میل کنید به سلیقه خودتان بستگی دارد، حتی می‌توانید این صبحانه را سرد هم مصرف کنید.

املت قارچ

املت انواع گوناگونی دارد. کمتر کسی وجود دارد که به املت‌ها روی خوش نشان ندهد! وجود تخم مرغ در کنار بقیه سبزیجات جذابیت زیادی دارد و برای صبحانه هم بسیار مناسب است.

املت قارچ را با این ترکیبات درست کنید و صبحانه میل بفرمایید:

3 عدد تخم مرغ، یک مشت قارچ، یک قاشق مرباخوری شیر، نمک و فلفل سیاه، نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون

این میزان مواد برای یک صبحانه پروتئینی و سالم اندازه است.

اسموتی پروتئین

در کافه‌ها اسموتی‌های فراوانی دیده و شاید میل کرده باشید. این اسموتی اما فرق دارد! این مواد را داخل مخلوط کن بریزید و خیالتان از سمت یک صبحانه ایده‌آل و درست و حسابی راحت باشد.

45 گرم جو دوسر پرک را به همراه 300 میلی لیتر شیر که بهتر است از نوع شیربادام باشد در کنار یک موز یخ زده که پایه اصلی اسموتی ماست، با 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی مخلوط کنید و بعد با عشق آن را میل بفرمایید!

ماست مخلوط

شاید تا سال‌ها قبل حضور ماست در صبحانه چندان موردپسند نبود! اما واقعیت این است که ماست‌های پروتئینی بسیار مناسب و جوابگوی یک رژیم سالم هستند.

150 گرم ماست یونانی اگر به همراه یک مشت توت فرنگی و 25 گرم مغز آجیلی که دوست دارید (بادام، فندق، پسته) و 25 گرم هم گرانولا مخلوط شود و کمی بماند تا طعم‌ها در هم ادغام گردند هم شما را سیر خواهد کرد و هم پروتئین و کلسیم لازم را به بدن شما خواهد رساند. از طعم لذیذ آن هم که لازم نیست چیزی گفته شود!

تخم مرغ و آووکادو

آووکادو محبوب خیلی از افراد نیست. طعم خاصی ندارد و چربی آن که خیلی هم مفید است ممکن است توی ذوق بزند. اما ترکیب آن با بقیه مواد غذایی بسیار دلپسند و مفید است.

2 عدد تخم مرغ را نیمرو کنید و یک مشت بی بی اسفناج خوشرنگ را هم یا تفت بدهید یا به صورت خام روی یک عدد نان تست قرار بدهید. نصف یک عدد آووکادو رو هم به صورت ظریف برش زده و روی آن بچینید. حتی می‌توانید نان تست را جو انتخاب کنید و روی این تخم مرغ هم یک عدد نان قرار داده و در ساندویچ ساز برای دقایقی تست کنید. طعم فوق العاده‌ای خواهد داشت!

پنکیک پروتئینی

پنکیک‌ها برای صبحانه بسیار کاربردی هستند. اما این پنکیک با بقیه فرق دارد! به جای آرد سفید در آن از آرد جوی دوسرپرک استفاده می‌شود. 1/4 پیمانه شیر بادام و اگر نداشتید شیر معمولی استفاده کنید. یک عدد موز را هم له کرده و داخل مخلوط بریزید. در خاتمه یک عدد تخم مرغ هم ضمیمه بفرمایید. با این مخلوط که یکدست هم شده است پنکیک درست کنید و نوش جان بفرمایید. موز شیرینی آن را تامین خواهد کرد و اگر تمایل داشتید شیرین‌تر باشد در هنگام سرو کمی روی آن عسل بریزید!

ارسال نظر