قتل خونین مرد مبتلا به ایدز به دست دوستش در تهران

مرد جوان که دوستش را کشته در دادگاه مدعی شد وی قصد داشته او را به ویروس HIV مبتلا کند، با حکم قضایی به قصاص محکوم شد.
قتل خونین مرد مبتلا به ایدز به دست دوستش در تهران
کد خبر : ۵۶۲۱۷

 رسیدگی به این پرونده از ۲۲ فروردین ماه امسال به دنبال پیدا شدن پیکر خونین یک مرد ۴۷ ساله به نام فرهاد در حمام خانه‌اش در جنوب تهران آغاز شد.

شواهد نشان می‌داد این مرد که به تنهایی زندگی می‌کرد قربانی جنایت یک آشنا شده است.

ماموران در نخستین گام از تحقیقات به بررسی تماس‌های تلفنی گوشی موبایل قربانی پرداختند و دریافتند وی آخرین بار چند مرتبه با یکی از دوستانش به نام میعاد تماس تلفنی داشته است.

به این ترتیب میعاد ۲۷ سال ردیابی و بازداشت شد و به قتل مرد تنها اعتراف کرد.

وی به بازسازی صحنه جرم پرداخت و در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در دادگاه
در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند.

وقتی میعاد روبه روی قضات ایستاد اتهام قتل را پذیرفت، اما مدعی شد قصد کشتن فرهاد را نداشته و برای دفاع از خودش او را با چاقو زده است.

وی در تشریح جزئیات ماجرا گفت: من و فرهاد با هم دوست بودیم و با هم رفت و آمد داشتیم. من بار‌ها به خانه او رفته بودم، اما آخرین بار که به خانه او رفتم از حرف‌هایش متوجه شدم به بیماری ایدز مبتلاست و این موضوع را از من پنهان کرده است.

سر این موضوع به او اعتراض کردم و با هم درگیر شدیم. او با تیغ به من حمله کرد و می‌گفت تیغ به ویروس HIV آلوده است. او می‌خواست مرا با تیغ آلوده بزند تا من هم به ایدز مبتلا شوم. به همین خاطر چاقوی آشپزخانه را برداشتم و به او ضربه زدم.

وی ادامه داد: باور کنید قصد کشتن او را نداشتم. من فقط می‌خواستم فرار کنم و خودم را نجات دهم تا به ایدز مبتلا نشوم. اما او مانع خروجم بود و اجازه نمی‌داد از خانه بیرون بروم. به همین خاطر و برای دفاع از جانم او را زدم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده ادعای متهم مبنی بر دفاع مشروع را نپذیرفتند و وی را به قصاص محکوم کردند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر