درخواست فوری فرانسه از اسرائیل برای اعلام آتش بس

وزیر امور خارجه فرانسه در جریان سفر خود به تل آویو از دولت اسرائیل خواست فوراً آتش بس اعلام کند و اجازه دهد کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه شود.
درخواست فوری فرانسه از اسرائیل برای اعلام آتش بس
کد خبر : ۵۶۵۰۴

وزیر امور خارجه فرانسه از رژیم صهیونیستی خواست فوراً آتش بس اعلام کند و به فاجعه غزه پایان دهد.


استفان سژورنی، وزیر امور خارجه فرانسه روز دوشنبه در جریان سفر خود به تل آویو از دولت اسرائیل خواست فوراً آتش بس اعلام کند و اجازه دهد کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه شود.

سژورنی در جریان این سفر با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در اورشلیم دیدار کرد و گفت که نقش فرانسه به عنوان دوست اسرائیل مستلزم آن است که برخی از حقایق را به رهبران اسرائیل بگوید که شنیدن آن برای آن‌ها دشوار است.

وی افزود: چهار ماه است که مردم غزه زیر بمب و محاصره تقریباً کامل به سر می‌برند و از حداقل کمک‌های لازم برای درمان زخم‌ها، محافظت در برابر بیماری‌های همه گیر و تغذیه خود محروم هستند.


روزنامه فرانسوی فیگارو در گزارشی نوشت: «فرانسه قصد دارد ۸۵ موشک کروز دوربرد SCALP-EG را به اوکراین عرضه کند.»

وی گفت فرانسه پس از حمله ۷ اکتبر «به شدت از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کند» و در عین حال کشتار و ویرانی در سرزمین‌های فلسطینی را یک تراژدی می‌داند.

وی گفت: فاجعه جاری در غزه باید پایان یابد و ما از همه می‌خواهیم که به قوانین بشردوستانه بین‌المللی احترام بگذارند، آتش بس فوری و دائمی را اجرا کنند و اجازه دهند حجم زیادی از کمک‌های بشردوستانه وارد غزه شود.

سژورنی همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی گروگان‌های باقی مانده توسط حماس در غزه شد و اشاره کرد که در میان آن‌ها سه تبعه فرانسوی نیز وجود دارند.


شبکه عبری‌زبان «کان۱۱» به نقل از یک دیپلمات عرب گزارش داد که مقامات برجسته کشور‌های عربی در حال انجام مذاکرات با بنی گانتس، وزیر جنگ اسبق و عضو کنونی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به عنوان نخست‌وزیر آینده هستند.

نتانیاهو به نوبه خود از حمایت قوی و مستمر فرانسه از اسرائیل از روز اول قدردانی کرد و مدعی شد که دو مقاوم فرانسوی و اسرائیلی قصد دارند در پی هدف قرار دادن مستمر اماکن اسرائیلی توسط حزب الله در جریان جنگ بین اسرائیل و حماس، در مورد مسائل مربوط به لبنان گفتگو کنند.

سژورنی مدعی شد که لبنان تحت‌الحمایه سابق فرانسه بوده و پاریس متعهد به جلوگیری از تشدید خصومت‌ها در منطقه است.

یک مقام ارشد فرانسوی که هویت خود را فاش نکرد، روز دوشنبه گفت که فرانسه با قطر و سایر شرکای خود در منطقه برای به دست آوردن شواهدی مبنی بر تحویل دارو‌هایی که برای ده‌ها اسیر صهیونیست به غزه ارسال شده است، همکاری می‌کند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
مهر
مجله زندگی
ارسال نظر