آیا پیاده‌روی لاغرتان می‌کند؟

ورزش کردن و تحرک بدنی همیشه از جمله چالش‌های افراد بوده و هست. اینکه با ورزش به تندرستی و تناسب اندام برسم هم یک موضوع مشخص و علمی است اما برای سلامتی و رسیدن به اندامی که مدنظرمان است چه راهکاری می‌تواند کمک‌کننده باشد؟
آیا پیاده‌روی لاغرتان می‌کند؟
کد خبر : ۵۶۵۳

یکی از ساده‌ترین کارها که به تجهیزات خلی خاص و پیچیده‌ای هم نیاز ندارد پیاده‌روی است. شاید این سوال مطرح شود که پیاده‌روی برای رسیدن به اندان ایده‌آل ما می‌تواند راه‌حل خوبی باشد یا خیر؟ باید گفت پاسخ به این سوال با توجه به وجود نظرات مختلف اندکی دشوار است.

پژوهش‌های جدید دانشمندان نشان داده که پیاده‌روی به تنهایی نمی‌تواند سبب بی‌نیازی از انجام ورزش و لاغری شود. فعال بودن و داشتن تحرک بدنی شرط لازم برای سلامت و جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌هاست، اما در زمان پیاده‌روی تمام عضله‌های بدن فعال نمی‌شوند و به همین دلیل هم فرد به اندازه کافی دچار تعریق و افزایش ضربان قلب نمی‌شود. به همین دلیل پیاده‌روی نمی‌تواند نیاز بدن به ورزش را به طور کامل پوشش دهد.

پیاده روی؛ ورزشی ساده، آرام و لذت‌بخش است و طرفداران فراوانی دارد، اما پژوهشگران بررسی کرده‌اند که برای حفظ سلامت، افراد باید به انجام ورزش‌های هوازی مانند دویدن، دوچرخه سواری، شنا، وزنه‌برداری یا کار با وزنه و مواردی از این دست بپردازند و پیاده‌روی به خودی خود کافی نیست.

همزمان با افزایش سن در افراد مشکل‌هایی مانند از دست دادن بافت عضلانی، کاهش چگالی استخوان‌ها و نیز افت توان ماهیچه‌ای به وجود می‌آید و به همین دلیل سالمندان بیشتر از سایرین درمعرض خطر سقوط و شکستگی استخوان‌ها قرار دارند.

انجام ورزش سبب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، اضافه وزن و چاقی، دیابت نوع ۲، افسردگی و اضطراب، پوکی استخوان و بسیاری از سرطان‌ها می‌شود.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند در صورت تمایل به انجام ورزش پیاده‌روی سعی کنند سرعتی حدود پنج کیلومتر در ساعت داشته باشند. همچنین در کنار پیاده‌روی به نرمش و حرکت‌های کششی نیز بپردازند تا ضربان قلب و سرعت تنفس آن‌ها افزایش یابد. حرکت برروی سطوح شیب‌دار هم می‌تواند سبب سوزانده شدن کالری بیشتر شود.

سه قدم اصلی برای پیاده‌روی

حالا با همه این‌ها باز هم اگر اصرار دارید که روی پیاده‌روی به عنوان یک ورزش منظم حساب باز کنید، پس به این سه قدم اصلی که به کاهش وزن بیشتری در هنگام پیاده روی کمک می‌کنند، توجه کنید.

۱- صاف بایستید

با صاف کردن ستون فقرات و بالا بردن سر، فاصله‌ی بین ران‌ها و قفسه‌ی سینه افزایش می‌یابد. در این وضعیت پاهای شما راحت‌تر به حرکت در می‌آید. در نتیجه بدون اینکه تلاش زیادی کنید، سریع‌تر حرکت می‌کنید و کالری سوزی‌تان نیز بیشتر می‌شود.

۲- قدم‌های کوچک بردارید

قدم‌های کوتاه و سریع، موجب می‌شود پاهای شما سریع‌تر حرکت کنند و در نتیجه کالری سوزی‌تان نیز افزایش یابد. اگر پاهای شما از بدنتان فاصله‌ی زیادی داشته باشد، همانند یک ترمز عمل می‌کند و سرعت شما را کاهش می‌دهد.

۳- بازوهای خود را خم کنید

هنگام پیاده روی بهتر است بازوهای خود را با زاویه‌ ۹۰ درجه خم کنید. این کار به شما کمک می‌کند بازوهایتان را راحت‌تر به عقب و جلو خم کنید. هرچه بازوهای خود را سریع‌تر خم و راست کنید، سرعت گام‌هایتان نیز بیشتر افزایش می‌یابد.

 

 

 

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حی
ارسالی در
دندون زرد نزارین حالمون بهم خورد
ناشناس
ارسالی در
پر محتوا بود ممنونم از توضیحات تون
ناشناس
ارسالی در
با سلام و درود
سادات
ارسالی در
خیلی‌خیلی بود ومی پسندم